صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۹۷

از تهدید تشکیلات خودگردان تا فرار ترامپ از سربازی

1ـ برخی دلایل ردّ صلاحیت‌ها از زبان سخنگوی شورای نگهبان
«عباسعلی کدخدایی» درباره ردّ صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و پاسخ به این پرسش که «چرا این افراد به دادگاه معرفی نمی‌شوند؟» اظهار داشت: برخی نمایندگان در طول دوره نمایندگی خطاهایی داشته‌اند که صلاحیت نمایندگی را برای دوره بعد از دست داده‌اند. شاید این خطاها مساوی با ارتکاب جرم یا منجر به محکومیت قضایی افراد نشود، ولی برای اثبات عدم شایستگی نمایندگی از جانب مردم در خانه ملت کفایت می‌کند. وی افزود: فردی که رؤسای آموزش و پرورش و ارشاد و مدیر چند مدرسه در یک شهر را با اعمال نفوذ از میان لیدرهای انتخاباتی خویش منصوب کرده، شاید در هیچ دادگاهی محکوم نگردد؛ اما چنین فردی شایسته نمایندگی است؟ برخی دیگر از افراد نیز دچار مسائل اقتصادی و مال‌اندوزی حرام شده‌اند که اینها نیز ردّ صلاحیت شده‌اند. فردی که ۲۷۰ میلیارد تومان در یک پروژه ساختمانی در یک شهر سرمایه‌گذاری کرده و امتیاز تأسیس یک کارخانه آب معدنی را از طریق اعمال نفوذ برای برادر کوچکش که زیر سی سال دارد گرفته، چنین فردی باید تأیید شود؟ فردی که در پوشش مؤسسه عام‌المنفعه با ارز دولتی گوشت وارد کرده و با قیمت آزاد در بازار عرضه کرده و مخارج انتخاباتی خود را از این طریق به ‌دست آورده، باید تأیید شود؟ آیا فردی که برای قاچاق سیگار رشوه‌های کلان پرداخت کرده و جزئیات این اقدام در پرونده سوابق او موجود است، باید (از سوی شورای نگهبان) تأیید شود؟


2ـ تهدید تشکیلات خودگردان به خروج از «معاهده اسلو»
«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: اقدامات ما در واکنش به رونمایی از معامله قرن عبارت خواهد بود از اجرای مصوبه‌های شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش که مهم‌ترین آنها اعلام پایان مرحله انتقالی است. وی تصریح کرد: اعلام معامله قرن وضعیت جدیدی را به وجود خواهد آورد و اشغالگری موقت را به اشغالگری دائمی تبدیل خواهد کرد. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، دونالد ترامپ طی روزهای گذشته بارها قصد گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را داشته؛ اما عباس به تماس‌های او پاسخ نداده است. فلسطینیان از تصمیم ترامپ برای رونمایی از معامله قرن در روز سه‌شنبه آینده به شدت شاکی هستند و ممکن است چنین اقدامی به تیره‌تر شدن هرچه بیشتر روابط این تشکیلات با دولت آمریکا بینجامد. شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنت جلسه‌ای فوری را با فرماندهان ارتش در کرانه باختری برگزار کرده و به آنها دستور داده است خود را برای درگیری‌های احتمالی پس از رونمایی از معامله قرن در روز سه‌شنبه آماده کنند.


3ـ سرباز فراری تجربه سربازان عین‌الاسد را درک نمی‌کند!
«پت بوته‌جج» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات درون‌حزبی ریاست‌جمهوری آمریکا به شدت از تلاش «دونالد ترامپ» برای کم اهمیت جلوه دادن آسیب‌های مغزی نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد پنتاگون در عراق انتقاد کرد. وی در مصاحبه با برنامه «Face the Nation» شبکه سی‌بی‌اس توضیح داد، آسیب‌های مغزی تهدید کننده زندگی فرد هستند، نه تنها در زمان آسیب دیدن، بلکه برای همه زندگی فرد. این آسیب‌ها کاملاً می‌تواند فردی را که به این کشور خدمت کرده است، ناتوان کند. این چهره دموکرات که از فعالان نظامی این کشور در افغانستان نیز بوده است با طعنه به ترامپ گفت: برای رئیس‌جمهوری که چنین فداکاری‌هایی را کوچک می‌شمارد و کسی که از خدمت کردن به ارتش آمریکا فرار کرده، غیرممکن است که بتواند تجربه این سربازان را درک کند. پیش از این منابع آمریکایی فاش کرده بودند دونالد ترامپ در زمان جنگ ویتنام با استفاده از مدارک پزشکی از خدمت سربازی در رفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات