اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۰۰۰۱
رئیس سازمان فضایی گفت؛

۶ ماهواره آماده پرتاب داریم

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه کشورمان ۶ ماهواره آماده دارد، گفت: درواقع یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم فرآیند پرتاب ماهواره‌ها را طی کنیم.

ایران ۶ ماهواره آماده پرتاب دارد/ توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ایران ۶ ماهواره آماده دارد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم فرآیند پرتاب ماهواره‌ها را در هر فصل از سال با هر پرتاب طی کنیم. 

*  از نظر بودجه، حوزه فضایی مشکلی ندارد

وی افزود: از نظر بودجه برای پرتاب ماهواره‌ها با مشکلی مواجه نخواهیم بود و با استفاده از تمام ظرفیت‌های سرمایه ای ملی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در فعالیت‌های فضایی بهره‌مند خواهیم شد.

 * ماهواره پارس یک توسط پژوهشگاه طراحی و مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند

براری تصریح کرد: ماهواره پارس یک توسط پژوهشگاه فضایی ایران اکنون در حال تکمیل شدن است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که این سازمان به دنبال ایده‌های جریان‌ساز بوده و از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درخواست می‌کنم طرح‌های جدید خود را در حوزه اکتشافات فضایی به این سازمان بدهند. 

* تمام تست‌های لازم را بر روی ماهواره‌ها انجام داده ایم

وی اضافه کرد: سازمان فضایی از شهریور ماه امسال تاکنون تست‌های مختلف تحویل‌گیری را بر روی ماهواره‌ها انجام داده است. این سازمان در حال توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور است. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات