صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۰۰۹

عبور از صافی شورای نگهبان

در ادامه دیدار نمایندگان و داوطلبان رد‌صلاحیت‌شده با اعضای شورای نگهبان، عده‌ای دیگر دعوت و مستندات و مدارک پرونده ارائه و توضیحات آنها نیز استماع شد.

صبح روز 10 آذر ماه سال جاری نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تا پایان 16 آذر ماه ادامه داشت که طی این مدت 16 هزار و 33 نفر در همه حوزه‌های انتخابیه کشور نام‌نویسی کردند و در روز 27 آذر هیئت‌های اجرایی انتخابات نتایج مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها را اعلام کردند که صلاحیت 2/91 درصد افراد در هیئت‌های اجرایی تأیید و به هیئت‌های نظارت اعلام شد. بررسی‌ هیئت‌های نظارت استانی شورای نگهبان نسبت به احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در ساعات پایانی شنبه ۲۱ دی ‌ماه به پایان رسید؛ اما اعلام نتیجه بررسی‌ها مبنی بر احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس برای برخی اشخاص از جناح‌های سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان خبر خوبی نبود. بسیاری از اشخاص سرشناس جریان‌های سیاسی، از جمله ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس نتوانستند از این مرحله عبور کنند، در نتیجه برخی از چهره‌های سیاسی مشهور از دور رقابت‌های انتخاباتی حذف شدند. «کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان درباره تمایلات سیاسی داوطلبان در تأیید یا رد صلاحیت با بیان اینکه مراجع رسمی تقریباً برای همه افراد به شورای نگهبان سند ارائه کردند که این امر نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بود، گفت: «ما به جناح و گروه افراد نگاه نمی‌کنیم، اصلاً نگاه نمی‌کنیم اصلاح‌طلب است یا اصولگرا، بلکه مستندات پرونده را می‌بینیم. امروز در رسانه‌ها هم اعلام شد که از هر دو طیف سیاسی هم تأیید صلاحیت داشته‌ایم و هم رد صلاحیت.»

سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی از ملاقات 80 نفر از نمایندگان ردصلاحیت‌شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس با اعضای شورای نگهبان خبر داد و نوشت: «در ادامه دیدار نمایندگان و داوطلبان رد‌صلاحیت‌شده با اعضای شورای نگهبان، عده‌ای دیگر دعوت و مستندات و مدارک پرونده ارائه و توضیحات آنها نیز استماع شد. تاکنون ملاقات با 80 نفر از نمایندگان انجام شده است. روند رسیدگی در شورای نگهبان ادامه دارد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات