صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۰۶۴

آیت الله مایک را بهتر بشناسید +تصاویر و فیلم

«مایکل دی آندریا» شهرت و سابقه‌ای فوق العاده در سازمان سیا دارد،وی نقشی اساسی در به شهادت رساندن «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در فوریه ۲۰۰۸ میلادی و سردار سلیمانی در سال2020 داشته‌است.

آیت الله مایک چگونه کشته شد
آیت الله مایک پس از ده سال مسئولیت در مدیریت مرکز ضدتروریستی سی آی‌ای در سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا در افغانستان کشته شد. یک پایگاه خبری به نقل از منابع روسی نوشته است هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است.

آیت الله مایک را بهتر بشناسید +تصاویر و فیلم
پایگاه خبری تحلیلی «وترنز تودی» به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت مایک دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است.
آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.
گروه طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.
نیویورک تایمز در مقاله‌ای به تاریخ ژوئن سال 2017، (12 خرداد 1396) از «مایکل دی آندریا» اسم به میان آورد. در CIA به او لقب‌ «شاهزاده تاریکی» و «آیت الله مایک» داده‌اند.
پیش از این منابع خبری به نقل از «فابیو کاریسو» مدیر مسئول gospanews گزارش دادند که وی در صفحه توئیتری خود درباره این موضوع نوشته بود: «آیت الله مایک» مدیر میز خاورمیانه CIA ممکن است در جریان اسقاط هواپیمای [آمریکایی] در افغانستان مرده باشد.
بعدازظهر دوشنبه در پی سقوط یک فروند هواپیما در ولایت غزنی افغانستان، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که بعدازظهر امروز در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده‌یک» ولایت غزنی یک فروند هواپیمای آمریکایی که مأموریت اطلاعاتی داشت ساقط شده است.
آغاز همکاری آیت الله مایک با ترامپ
دونالد ترامپ طی تبلیغات انتخاباتی خود بارها مواضع تندی را علیه ایران اتخاذ کرده و قول داده بود با آن‌چه «اقدامات خراب‌کارانه و ثبات‌زدای» ایران توصیف می‌کرد، مقابله کند. رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۱۲ خرداد ۹۶ با انتصاب «مایکل دی‌آندریا» به عنوان رئیس عملیات‌های مخفی سیا در ایران، به اعتقاد کارشناسان آمریکایی اولین گام محکم را برای عمل به قول‌هایش درباره ایران برداشت. برای آن‌که بدانید چرا کارشناسان بین‌المللی انتصاب دی‌آندریا را اولین نشانه قطعی از آغاز سیاست ایران‌ستیزانه دولت ترامپ می‌دانند، باید مایکل دی‌آندریا و سابقه وی در «آژانس مرکزی اطلاعات» آمریکا را بهتر بشناسید.
دی‌آندریا بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۵، صرفاً با نام‌های مستعار شناخته می‌شد. همکارانش وی را با نام‌هایی از قبیل «عهده‌دار»، «شاه‌زاده تاریکی»، «آیت‌الله مایک» و «راجر» شناسایی می‌کردند. سایر مردم در آمریکا و جهان نیز از سال ۲۰۱۲ او را با نام «گُرگ» شناختند؛ شخصیتی در فیلم هالیوودی و شناخته‌شده «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» درباره عملیات ترور اسامه بن‌لادن که برگرفته از نقش دی‌آندریا در عملیات ترور بن‌لادن بود. غیر از این نام‌ها، تا سال ۲۰۱۵ اطلاعات اندکی درباره او در دست‌رس بود، مثلاً این‌که همکارانش می‌گفتند به کت و شلوارهای رنگ تیره بسیار علاقه‌مند است، اخلاق بدی دارد و به شدت به سیگار معتاد است.
بخش دیگری از زندگی دی‌آندریا که تعجب‌برانگیز است، داستان ازدواج او با یک زن مسلمان به نام «فریده کوریمجی» در کشور جزیره‌ای «موریس» (تبعیدگاه و محل فوت رضاشاه پهلوی) در آفریقا و مسلمان شدن دی‌آندریاست. وی طی مدتی که برای انجام مأموریت به آفریقا اعزام شده بود، با کوریمجی (که حدود ۱۰ سال از او بزرگ‌تر بود) آشنا و حتی حاضر شد برای ازدواج با او مسلمان شود؛ اقدامی که احتمالاً نام مستعار «آیت‌الله» را برای او به ارمغان آورده است.
البته گفته می‌شود دلیل ازدواج دی‌آندریا با کوریمجی، لزوماً عشق و عاشقی نبوده، بلکه ثروت و تجارت گسترده خانوادگی کوریمجی‌ها در آفریقا در زمینه‌های متنوعی از جمله ارتباطات، رسانه، املاک و مستغلات، توریسم، خدمات مالی و انرژی بوده که می‌توانسته پوشش مناسبی را برای عملیات‌های مخفیانه دی‌آندریا فراهم کند. ضمن این‌که دی‌آندریا با گرویدن ظاهری به اسلام (بدون آن‌که واقعاً اعتقاد یا التزامی به اسلام پیدا کند) می‌توانسته راحت‌تر اذهان اطرافیان را از مأموریت واقعی‌اش در آفریقا منحرف کند.
مسئولیت آیت الله مایک چیست؟

در تاریخ دوم ژوئن ۲۰۱۷ نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که مایکل دی آندریا به عنوان رئیس میز ایران در سازمان سیا منصوب شده است. وی پیش از آن مدیریت مرکز ضدتروریستی سی آی‌ای (سازمان سیا) در سال‌های ۲۰۰۰ میلادی را برعهده داشته است.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز وی در این زمان عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن، بنیانگذار و رهبر سابق گروه تروریستی القاعده را بر عهده داشت. همچنین هدایت برنامه سی آی‌ای (سیا) در «قتل‌های هدفمند پهپادی» نیز برعهده مایکل دی آندریا بوده است. اجرای این برنامه به حذف هزاران مظنون منجر شده است.

آیت الله مایک را بهتر بشناسید +تصاویر و فیلم                                                       پادکست صوتی در مورد فعالیت های آیت الله مایک درباره ایران
مایکل دی آندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ شده و پیوند‌های او با سیا به دو نسل قبل باز می‌گردد.
بر اساس گزارش‌های موجود، «مایکل دی آندریا» پس از ازدواج با یک زن مسلمان، به «آیت الله مایک» معروف شد. وی همسرش را در یکی از مأموریت‌های خارجی سیا ملاقات کرد و برای ازدواج با او در ظاهربه دین اسلام در آمد گرچه می‌گویند چندان پایبند اصول دینش نیست.
پیشینه مایک در سیا
«مایکل دی آندریا» شهرت و سابقه‌ای فوق العاده در سازمان سیا دارد،وی نقشی اساسی در به شهادت رساندن «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در فوریه ۲۰۰۸ میلادی و سردار سلیمانی در سال2020 داشته‌است. طبق برخی گزارشات اغتشاشات دی ماه 1396 ، تیرماه 1397 ، آبان 1398 زیر نظر دی آندریا طراحی و اجرا شده است.

 

درمجموع قرائن و شواهد موجود در پرونده کاری دی آندریا، وضعیت منطقه غرب آسیا و تحولات هفته‌های اخیر، حکایت از تدارک وسیع و گسترده دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران دارد که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. با وجود تمرکز افرادی مانند دی آندریا بر روی پرونده بی ثبات سازی ایران باید منتظر وقوع تلفیقی از تهاجمات سخت و نرم فرهنگی، دیپلماسی عمومی در مناطق مرزی به‌خصوص در مناطق اهل تسنن و تلاش برای جاسوسی، خرابکاری و اقدام به براندازی در انواع مختلف آن بود و برای هرکدام از آن‌ها سناریوهای از پیش تعیین‌شده و مختلفی را تدارک دیده و پیش‌بینی نمود.

آیت الله مایک را بهتر بشناسید +تصاویر و فیلم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
10
42
عاقبت خیاط در کوزه افتاد.
غفاری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
11
48
الحمدلله که به درک واصل شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
11
51
تو قاسم ما را به بهشت برین فرستادی و ما تو را به جهنم سوزان خوش بگذره
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ازکجا معلوم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات