صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۷۷

اخبار کوتاه دوشنبه 14 بهمن

«علی دهقان‌کیا» رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی گفت: پارسال مقرر شد حقوق بازنشستگان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود، اما تنها منابع ۴۰ درصد از این مبلغ مشخص‌شده داده شد که نهایتاً حداقل حقوق ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان شد. اگر امسال بخواهیم به عدد پارسال برسیم، براساس ۴۰ درصد تورم، حداقل حقوق حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سبد هزینه خانوار ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود. اگر ۴۰ درصد منابع این مبلغ تخصیص داده شود، مبلغی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به اخباری درباره نامزد شدنش در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: «هرگز در انتخابات نامزد نخواهم شد و هر گزارشی که در این زمینه منتشر می‌شود، جعلی و نادرست است.» وی سپس با حمایت مجدد از «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها افزود: «دوست خوب من، جو بایدن انتخابات درون‌حزبی را می‌برد، دونالد ترامپ را شکست می‌دهد و یک رئیس‌جمهور عالی و برجسته خواهد شد.»

به گفته «سیداحمد مقدسی» رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران، طبق آمار ارائه‌شده در سال جاری میزان تولید گوشت قرمز ۸۸۰ هزار تن بوده و این در حالی است که میزان مصرف گوشت قرمز در کشور ۹۰۰ هزار تن است؛ بنابراین برای پر کردن این فاصله باید فقط ۲۰ هزار تن گوشت قرمز وارد می‌شد که متأسفانه، ۱۱۶ هزار تن واردات گوشت قرمز گرم و یخی انجام شده است.

از مرداد تا اسفند سال 1397، در مجموع ۱۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون یورو ارز در نیما عرضه شد؛ اما در سال 1398 با تثبیت جایگاه سامانه نیما و افزایش سخت‌گیری‌ها برای بازگشت ارز صادراتی، حجم عرضه‌ها در این سامانه رو به افزایش گذاشت، به طوری که از ابتدای فروردین تا ۱۲ بهمن امسال حدود ۱۴ میلیارد و ۳۷ میلیون یورو در نیما به فروش رسید.

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با برپایی تظاهرات در تل‌آویو در اعتراض به طرح به اصطلاح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن، الحاق بیشتر سرزمین‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و این طرح را بیشتر طرح آپارتاید دانستند تا طرح صلح.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات