صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۸۳

از تیر خلاص معامله قرن تا خروج از یمن

1ـ نیروهای‌مان را به تدریج از یمن خارج می‌کنیم
«فیصل محمد صالح» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی سودان با تأکید بر اعتقاد کشورش به حل نشدن بحران یمن از طریق نظامی اعلام کرد، خارطوم به تدریج تعداد نیرو‌های خود را که برای جنگ به یمن رفته‌اند، کاهش می‌دهد. فیصل محمد صالح گفت: در حال حاضر به طور کلی درباره جنگ یمن تجدید نظر‌هایی، حتی میان کشور‌های اصلی عضو ائتلاف عربی صورت گرفته است. وی افزود: این عقیده وجود دارد که عملیات نظامی هرگز مشکل را حل نمی‌کند؛ بلکه آن را پیچیده‌تر می‌کند و ما بر این باوریم که تلاش‌های کنونی خیلی زود به افول اقدامات نظامی منجر می‌شود و جای آن را تلاش‌ها برای مذاکره و گفت‌وگو خواهد گرفت. «سودان» شریک ائتلاف عربی در جنگ علیه یمن است که از مارس ۲۰۱۵ تحت رهبری عربستان به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی منصور هادی به قدرت در یمن مداخله نظامی کرده و جز کشتار و ویرانی برای آن ارمغانی نداشته است.


2ـ «معامله قرن» تیر خلاص به راه‌حل دو دولت است
به گزارش «فلسطین الیوم» طاهر المصری، نخست‌وزیر اسبق اردن در جریان نشستی که مرکز مطالعات سیاسی القدس برگزار کرد، اظهار داشت: طرح ترامپ به مثابه اعلام ورود منطقه و جهان به یک برهه تاریخی متغیر و متفاوت است. وی در ادامه افزود: حضور سفیران کشورهای عربی عمان، بحرین و امارات دلیلی بر حجم تغییری است که منطقه شاهد آن است. المصری اظهار داشت: اردن دیگر در اولویت کمک‌های سخاوتمندانه کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) نیست. این کشورها دیگر به اردن به مثابه یک بازیگر اساسی در منطقه و مسئله فلسطین نگاه نمی‌کنند؛ زیرا مسئله فلسطین دیگر در جدول اهتمامات این کشورها قرار ندارد. المصری افزود: مسئله حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) از طرح معامله قرن تنها به کشورهای امارات، بحرین و سلطان‌نشین عمان خلاصه نمی‌شود!


3ـ مواظب باشید خوی کاخ‌نشینی پیدا نکنید
«آیت‌الله جوادی‌آملی» از مراجع اعظام تقلید در جلسه درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارهای صورت گرفته برای برپا ماندن نظام اسلامی، تصریح کرد: یک وقت است که کسی‌ـ خدای ناکرده‌ـ مشکل جدی با نظام الهی دارد، این دسته افراد خیلی کم‌ هستند؛ اما اکثریت مردم وقتی ببینند کسی عالم دینی است و عامل به دین است، دین را رها نمی‌کنند؛ نه تنها دین‌ستیز نیستند، دین‌گریز هم نیستند. آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به کلامی از حضرت امیر(ع) در مذمت کاخ‌نشینی، بیان داشت: حضرت امیر(ع) در یک بیان نورانی فرمود حواس‌تان جمع باشد شما رفتید در این کاخ‌ها نشستید، روی زمین‌ها نشستید، آنچه به نام پهلوی بود الآن در دست شماست، مواظب باشید خوی کاخ‌نشینی پیدا نکنید!


4ـ امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو فراهم شد
«سردار امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از موشک رعد 500 و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها گفت: ما در نیروی هوافضای سپاه توافقی با دانشمندان و متخصصان داریم که دفاع‌مان باید اقتصادی باشد و اقدام امروز علاوه بر توانمندی‌های حوزه تکنیکی و نظامی، کار را اقتصادی و ارزان‌سازی کرده است. وی خاطرنشان کرد: با برخورداری از فناوری نازل متحرک امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو و در فضاپیماها و ماهواره‌برها و موشک‌های ضد سپر فراهم شد. سردار حاجی‌زاده در ادامه به قابلیت‌های بدنه کامپوزیتی اشاره و تصریح کرد: بیشترین شتاب جانبی که باید موشک‌ها تحمل کنند، مربوط به موشک‌های پدافندی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات