صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۱۱

گزارش روز/ توطئه‌ای برای تداوم حضور در منطقه

روزنامه «میدل‌ایست‌آی» نوشته است: «آمریکا به بغداد پیشنهاد خروج از بخش‌هایی از عراق را داده است. ارتش آمریکا طرحی را برای خارج کردن بخشی از نیروهای خود از عراق تحویل مقام‌های امنیتی ارشد عراقی کرده است[...]

یادداشت: روزنامه «میدل‌ایست‌آی» نوشته است: «آمریکا به بغداد پیشنهاد خروج از بخش‌هایی از عراق را داده است. ارتش آمریکا طرحی را برای خارج کردن بخشی از نیروهای خود از عراق تحویل مقام‌های امنیتی ارشد عراقی کرده است. واشنگتن این طرح را در واکنش به مصوبه ماه ژانویه پارلمان عراق که خواستار اخراج نیروهای آمریکایی شده بود، پیشنهاد کرده است. طرف آمریکایی در دیدار محرمانه‌ای که هفته گذشته با مقام‌های عراقی داشت، تمایل خودش را برای رایزنی درباره «اصل مسئله خروج» ابراز کرد. یک نماینده ارتش آمریکا به عراقی‌های حاضر در این جلسه گفت: ایالات متحده آماده است از مناطقی که در نزدیکی مناطق شیعه‌نشین قرار دارند، مانند پایگاه هوایی «بلد» واقع در شمال بغداد، عقب‌نشینی کند.»
با توجه به اینکه شرایط منطقه بعد از شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی به سمتی رفته است که آمریکا مجبور به ترک منطقه شده است، آمریکایی ها با طرح خروج گزینشی از عراق و افغانستان به دنبال انحراف افکار عمومی از اصل موضوع مبنی بر خاورمیانه بدون آمریکا هستند؛ البته به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها اهداف دیگری را نیز در طرح موضوع خروج گزینشی دنبال کنند؛ یعنی اولاً، کاخ سفید با طرح خروج نصفه‌کاره در صدد اجرای سیاست پنهانی خود مبنی بر تجزیه کشورهای منطقه است، به این صورت که آنها با ماندن در مناطق کردنشین و سنی‌نشین در آینده نه چندان دور استارت تجزیه آنها را خواهند زد. ثانیاً، آمریکایی‌ها با در نظر گرفتن قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران در تلاشند در مناطقی از منطقه حضور داشته باشند که به تصور خودشان ایران در آن محدوده حضور کم‌رنگ دارد. البته همه ملت‌های منطقه، اعم از سنی، شیعه و... مصمم به اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا هستند که این موضوع با شهادت سردار مقاومت به یک مطالبه منطقه‌ای تبدیل شده است. انتشار اخبار ماندن آمریکا در منطقه به صورت گزینشی از سوی رسانه‌های وابسته به خودشان صرفاً به جهت ارزیابی وضعیت و موضع‌گیری‌های مختلف مردم منطقه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات