صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۸۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 29 بهمن

«جوزف نای» استاد برجسته دانشگاه هاروارد درباره اقدام تروریستی رئیس‌جمهوری آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی گفت: «ترامپ فرمان اجرایی را که در سال ۱۹۷۶ و پس از جنگ ویتنام به امضای «جرالد فورد» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا رسید، زیر پا نهاد.» فرمان اجرایی «۱۱۹۰۵» رئیس‌جمهوری آمریکا که در ۱۸ فوریه ۱۹۷۶ (۲۹ بهمن ۱۳۵۴) از سوی جرالد فورد، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و پس از جنگ ویتنام امضا شد، هرگونه ترور سیاسی در خارج از مرزهای آمریکا را منع می‌کند.
«صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از تلاش این جنبش و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه برای تشکیل هیئت ملی عالی به منظور مقابله با معامله قرن ترامپ خبر داد. وی اظهار داشت: «این هیئت شبیه به «هیئت ملی راهپیمایی‌ بازگشت و شکستن محاصره» است که در آینده «هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و مقابله با معامله قرن ترامپ» نام‌گذاری خواهد شد و برخی طرف‌های فلسطینی در لبنان، کرانه باختری و سایر نقاط جهان به آن خواهند پیوست.»
یک منبع در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: «در صورتی که ترکیه به اقدام نظامی در شمال سوریه دست بزند، این پیمان قصد ندارد از ترکیه حمایت نظامی کند.» این دیپلمات که در هیئت یکی از کشورهای عضو در مقر ناتو در بروکسل فعالیت می‌کند، به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: «کشورهای ناتو از فعال کردن بند پنجم این پیمان به دلیل کشته شدن نظامیان ترک در ادلب حمایت نمی‌کنند.»
«وندی شرمن» با انتقاد از حمله تروریستی واشنگتن علیه سپهبد سلیمانی اظهار کرد، این اقدام ترامپ، ایران و آمریکا را به مرز جنگ کشاند. نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: «این اقدام احتمالاً جلوی نفوذ ایران در منطقه را گرفت، اما حمله‌ای مخاطره‌آمیز بود که ایران و آمریکا را به مرز جنگ کشاند. به نظر من ترامپ ریسک بسیار بزرگی کرد.»
«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در شهر دوحه قطر اعلام کرد: «مذاکرات صلح ‌طالبان با آمریکا خاتمه یافته و به زودی سند توافق‌نامه و ضمائم آن نهایی و آماده امضا خواهد شد.» آمریکا و طالبان بیش از یک سال است که 11 دور مذاکره برای رسیدن به یک توافق صلح داشته‌اند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد هکرهای ایرانی با نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای صهیونیست‌ها، موفق شدند به اطلاعات امنیتی آنها دست پیدا کنند. مقامات رژیم صهیونیستی پیش از این نیز از حملات سایبری هکرهای ایرانی خبر داده بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
اخ تاقیامت سرداردلها کجایی دربهارازادی جایشهداخالی شهیدان زندهاند الله واکبربه ا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات