صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۳۱

سفرهای زمینی به عتبات باز هم متوقف شد

آغاز دور جدید اعزامهای عتبات عالیات اول آذر/هیچ اعزامی متوقف نبود

سفر زمینی به عتبات که پس از چهار ماه وقفه، هفته جاری از سر گرفته شده بود، با بسته شدن مرز مهران مجدداً متوقف شد.

سفر زمینی به عتبات پس از اربعین حسینی به دلیل شرایط عراق متوقف شد و تنها اعزام زائران حسینی به صورت هوایی صورت می‌گرفت.


پس از آن اوایل هفته جاری سفر زمینی به عتبات بعد از چهار ماه از سر گرفته شد تا جایی که محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز سفر زمینی به عتبات از ۲۶ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: با موافقت شورای عالی امنیت ملی سفرهای زمینی به عتبات برقرار شد.

همچنین مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا با بیان اینکه در اعزام‌های جدید ۱۵ کاروان زمینی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تمامی این کاروان‌ها از مرز شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مهران) اعزام می‌شوند و به تدریج بر تعداد این کاروان‌ها افزوده خواهدشد.

با برقراری سفرهای زمینی به عتبات از مرز مهران، مقرر شد تا مرز شلمچه نیز برای تردد کاروان‌های زیارتی باز شود، اما اکنون با توجه به شرایط ایجاد شده، نه تنها مرز شلمچه بازگشایی نشد، بلکه زائران امکان تردد از مرز مهران را نیز ندارند.

یک‌منبع مطلع با اشاره به بسته شدن مرز مهران، گفت: مرز مهران هم‌اکنون از سوی ایران و همین‌طور عراق بسته شده است و نه تنها کاروان‌های زیارتی بلکه به صورت انفرادی نیز امکان تردد از مرز مهران وجود ندارد. بنابراین از افراد می‌خواهیم به مرز مهران مراجعه نکنند.

بر همین اساس با توجه به بسته شدن مرز مهران، کاروان‌های زیارتی سفر به عتبات به صورت زمینی که طی روزهای گذشته برقرار شده بود، تا اطلاع‌ ثانوی متوقف شد.

یکی از دلایل متوقف شدن سفرهای زمینی به عتبات، شیوع کرونا در برخی شهرهای کشور است، چرا که پیش از این دولت عراق به شهروندان خود درباره سفر به ایران هشدار داده بود.

سفرهای هوایی به عتبات همچنان برقرار است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات