فرهنگی >>  فرهنگی >> یادداشت فرهنگی
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۷۷۵

فواید قرار دادن لیمو در کنار تخت

همه می دانند که لیمو به دلیل مقادیر بالای ویتامین C برای ما مفید است. این میوه را به چای اضافه می کنیم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگی از آن استفاده می کنیم. اما اینها همه خواص باورنکردنی لیموها نیستند.

فواید قرار دادن لیمو در کنار تختبه نقل از شمیم : همه می دانند که لیمو به دلیل مقادیر بالای ویتامین C برای ما مفید است. این میوه را به چای اضافه می کنیم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگی از آن استفاده می کنیم. اما اینها همه خواص باورنکردنی لیموها نیستند.

با فایده های قرار دادن لیمو در کنار تخت آشنا شوید.

بالاخره استراحت خواهید کرد

عطر مرکبات سیستم عصبی را آرام می کند، اضطراب را کاهش می دهد و به تسکین تنش بعد از یک روز سخت کمک می کند. اگر روغن ضروری لیمو ندارید، از یک تکه لیمو استفاده کنید.

تمرکز و توجه شما بهبود می یابد

لیمو یک خاصیت شگفت انگیز دیگر نیز دارد: استنشاق عطر هر روز، فرد متمرکز تر می شود و فعالیت ذهنی و حافظه آنها بهبود می یابد. اگر بوی لیمو وجود داشته باشد، حتی در محل کار نیز اشتباهات کمتری انجام می شود. این نتیجه گیری توسط دانشمندان ژاپنی انجام شده است.

روحیه شما بهبود می یابد

اسانس لیمو یک داروی اثبات شده برای افسردگی است. به همین دلیل است که اگر تمام راه حل های درمانی را امتحان کرده اید اما آنها هرگز کمکی نکردند، به این میوه آفتابی توجه کنید.

هوا از میکروب ها پاک می شود

لیمو نه تنها عطر دلپذیر بلکه خاصیت ضد باکتریایی دارد. هوا را در اتاق به خوبی تمیز می کند.

 

فشار خون بیشتر نیست

افراد زیادی از فشار خون بالا رنج می برند و لیمو نیز می تواند در اینجا کمک کند. بوی لیمو فشار خون را کاهش می دهد.

حشرات شما را، آزار نمی دهند

مورچه ها، مگس ها، پشه ها و سایر حشرات بعید است که در خانه ای که بوی لیمو می دهد بمانند. و دیگر نیازی به هزینه کردن برای دافع مواد شیمیایی نیست. برای تأثیر بیشتر، میخک ها را به قطعات لیمو بچسبانید.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات