بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۱۸

تعداد کشته‌های اعتراض علیه سفر ترامپ و قانون تبعیض مذهبی در هند به ۴۲ نفر رسید

در پی اعتراض گسترده مسلمانان هندی به سفر ترامپ و تصویب قانون تبعیض مذهبی، یورش نظامیان هندی و هندوهای متعصب به مرگ حداقل ۴۲ نفر منجر شد.
به نقل از هندوستان تایمز، تعداد کشته‌های اعتراض به سفر ترامپ و تصویب قانون تبعیض مذهبی در هند همچنان رو به افزایش است.

در پی یورش وحشیانه نظامیان هندی به‌همراه هندو‌های متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رئیس جمهور آمریکا و تصویب قانون تبعیض مذهبی اعتراض داشتند آمار کشته‌ها به ۴۲ نفر رسید.

منابع بیمارستانی اعلام کردند: علاوه بر ۳۰ نفر که با شلیک مستقیم گلوله به قتل رسیده‌اند ۱۲ نفر از مجروحان نیز پس از انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر این گزارش‌های میدانی از زخمی شدن حداقل ۳۰۰ مسلمان دیگر در جریان حمله نظامیان هندی خبر می‌دهد.

دولت هند در تلاش است سرکوب گسترده مردم را مقابله پلیس با آشوب جلوه دهد، ولی انتشار تصاویری که در رسانه‌ها دیده می‌شود نشان می‌دهد مردم با به‌دست گرفتن پلاکارد‌هایی خواستار لغو سفر ترامپ به هند شده‌اند.

نظامیان هندی به‌دستور دولت این کشور روز دوشنبه و هنگام سفر رئیس جمهور آمریکا به خاک دهلی‌نو ناگهان به معترضین یورش برده تعداد زیادی را کشته و یا زخمی کردند.

به‌دنبال یورش نظامیان هندی، هندو‌های متعصب نیز با به‌دست گرفتن سلاح سرد به خانه‌های مسلمانان و مساجد حمله کردند و تعدادی را کشتند.

مسلمانان هندی به تصویب قانونی معترضند که طبق آن غیرهندی‌ها به‌شرط مسلمان نبودن می‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات