صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۹۱۸

گزارش روز/ بحران در انتظار ایالات متحده

در حالی که مقامات آمریکایی با لفاظی در تلاش هستند درباره وضعیت انتشار ویروس کرونا و نحوه مدیریت کشورمان در مواجهه با این بیماری سیاه‌نمایی کنند[...]

یادداشت: در حالی که مقامات آمریکایی با لفاظی در تلاش هستند درباره وضعیت انتشار ویروس کرونا و نحوه مدیریت کشورمان در مواجهه با این بیماری سیاه‌نمایی کنند؛ گزارش رسانه‌های جهانی از شیوع کرونا در آمریکا نشان می‌دهد که متأسفانه مردم این کشور در آستانه یک فاجعه قرار گرفته‌اند که با پنهان‌کاری دولت آمریکا در جهان انعکاس پیدا نمی‌کند، نشریه آمریکایی «خط بهداشت» (Healthline)، با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۹ نیز جمعیت مبتلایان به آنفولانزا در آمریکا ۷ میلیون نفر تخمین زده شده بود، می‌نویسد: درباره کرونا نیز جمعیت ۳۲ میلیونی کارمندان و کارگران در آمریکا موجب شیوع گسترده کرونا خواهند شد.
اخبار منتشرشده از آمریکا نشان می‌دهد هر شهروند آمریکایی برای تست بیماری کرونا که در ایران به صورت رایگان انجام می‌شود، باید ۱۴۰۰ دلار بپردازد؛ حال آنکه بخش قابل توجهی از جامعه آمریکا به دلیل فقر گسترده و نبود حمایت‌های بیمه‌ای توان انجام این تست را ندارند.
خبرگزاری «رویترز» از پنهان‌کاری و بی‌توجهی دولت آمریکا نسبت به شیوع ویروس کرونا پرده برداشته است و می‌نویسد: «دولت فدرال کمتر از ۱۰ درصد از ماسک‌های محافظ مورد نیاز برای محافظت از کارمندان و مردم را در اختیار دارد. واشنگتن هنوز بودجه کافی را برای حمایت از بخش‌های بهداشتی در نظر نگرفته و به اذعان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مبلغ درخواستی ترامپ بسیار اندک است. ایالات متحده با لجبازی هفته‌های گذشته را برای پیشگیری از دست داده است. اکنون نیز گرچه مقامات بهداشت آمریکا ۶۰ مورد ابتلا را تأیید کرده‌اند، اما به اذعان کارشناسان هیچ راهی برای دانستن رقم واقعی ندارند. حدود ۱۵ بخش بهداشتی ایالتی با تماس با رویترز نگرانی‌های خود را درباره چالش‌هایی که در صورت گسترش ویروس با آنها روبه‌رو خواهند شد، از جمله نداشتن وسایل محافظت شخصی کافی برای محافظت از کارکنان پزشکی، بیان کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات