صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۹۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 21 اسفند

«مهدی چمران» از اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به این سؤال که آیا این احتمال وجود دارد این شورا بعد از آغاز مجلس رابطه خود را با نمایندگان لیست حفظ کند و به اصطلاح نظارتی بر آنها داشته باشد؟ گفت: قطعاً نمایندگان را کنترل نمی‌کند، اما ارتباط میان مردم و نماینده را برقرار خواهد کرد و کارکرد نماینده را رصد خواهد کرد. در این راستا، در زمینه علمی رابطه شورای ائتلاف با دخیل کردن دانشگاهیان حفظ خواهد شد و از این طریق به نمایندگان مجلس خوراک اطلاعاتی جهت بهبود و پیشرفت وضعیت داده خواهد شد.

«محمدعلی طاهری» سرکرده فرقه انحرافی موسوم به «عرفان حلقه» از ایران خارج شده و خود را به کانادا رسانده است. گفتنی است طاهری با اتهاماتی نظیر توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به پنج سال حبس، پرداخت 900 میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شده بود. وی چندی قبل خواستار سلب تابعیت ایرانی خود شد که در رسانه‌های بیگانه بازتابی گسترده یافت.

پدر پرستارِ شهید «نرجس خانعلی‌زاده» با اشاره به موافقت رهبر انقلاب مبنی بر شهید محسوب شدن مجاهدان خدمت اظهار کرد: «رهبر انقلاب، امام و ولی ماست که شهادت این عزیزان را که جان‌شان را در راه ولایت دادند، مورد تأیید ایشان به ‌عنوان شهید قرار گرفت.» خانعلی‌زاده به روحیات و آرزوی شهادت فرزند شهید خود اشاره کرد و گفت: «دخترم آرزوی شهادت داشت و به آن رسید و تمام حرکات و سکناتش شهادت گونه بود و این مورد، هم در رفتار و هم در صفحه مجازی منتسب به دخترم کاملاً مشهود بود.»

پایگاه صهیونیستی «آروتز شوا» به دولتمردان صهیونیستی پیشنهاد کرد تجربه «پوریم» و کشتار ده‌ها هزار ایرانی را این بار به بهانه پرونده هسته‌ای تکرار کنند. این پایگاه تندرو نوشت: «تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازدارد و اسرائیل چاره‌ای ندارد جز آنکه خود دست‌به‌کار شود.» صهیونیست‌ها همه‌ساله به‌یاد کشتار ایرانیان در عهد خشایارشاه هخامنشی، جشنی به‌نام پوریم برگزار می‌کنند.

نمایندگان WHO ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی برای کنترل و مهار ویروس کرونا اذعان کردند: «ایران در زمینه مهار انواع بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های واگیردار از قدرت و توانمندی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و این توانایی را به ‌خوبی در زمان وقوع بحران‌ها و بلایای مختلف نشان داده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات