صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۴۹

اخبار کوتاه شنبه 24 اسفند

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه هشدار داد در حال حاضر اروپا کانون بیماری همه‌گیر کرونا در جهان به شمار می‌آید. به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد اقدامات قرنطینه باید با گام‌های دیگر برای مبارزه با ویروس کرونا از جمله افزایش آگاهی‌ها همراه باشد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر در سرتاسر جهان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و هنوز درک درستی از راه‌های انتقال ویروس کرونا در جهان وجود ندارد.

«علیرضا رحیمی» فرمان رهبری را موجب ایجاد تمرکز در میدان‌داری نیرو‌های مسلح برای مهار فاجعه ملی (کرونا) دانست و نوشت: «فرمان رهبری چیزی از مسئولیت دولت و شخص رئیس‌جمهور در مدیریت روزانه فاجعه کرونا کم نمی‌کند. واحد‌های مختلف نظامی در دو بخش لجستیک و بهداری در میدان، کمک‌کار دولت در شرایط بحرانی بوده‌اند، اما متفرق. فرمان رهبری تمرکزی در میدان‌داری نیرو‌های مسلح برای مهار فاجعه ملی ایجاد خواهدکرد.»

مجله «فوربز» گزارش داد: «غرق شدن بورس آمریکا در تبعات شیوع ویروس کرونا که به از دست رفتن 10 درصد ارزش بورس این کشور منجر شد، 78 میلیارد دلار از ثروت 20 ثروتمند برتر جهان را به باد داد. «جف بزوس» ثروتمندترین فرد جهان و بنیان‌گذار شرکت آمازون شاهد سقوط 7 درصدی ثروت خود با سقوط 8 درصد ارزش سهام آمازون بود و 8 میلیارد دلار ضرر کرد.»

شرکت ایران خودرو با تشکیل ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل در فرصتی کوتاه توانست با ایجاد ارتباط و اتحاد بین صنعت و دانشگاه (محققان و پژوهشگران) و با همکاری ۳۲ شرکت قطعه‌ساز موفق و کارآفرین، از ۲۲۱ قطعات اصلی و وارداتی خودرو، برای خودکفایی تعداد ۶۸ قطعه اقدام و تعداد ۳۲ قطعه اصلی را به تولید انبوه برساند.

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه اظهار داشت: «آمریکا همه چاه‌های نفتی در شمال شرق سوریه را تحت کنترل و تسلط خود درآورده است و به سرقت نفت آنها مبادرت می‌کند.» وی گفت: «آزادسازی این مناطق نفتی از اشغالگری آمریکا به احیای اقتصاد سوریه و بهبود وضعیت کشور کمک می‌کند.»

جداول و ماده واحده‌هایی نهایی لایحه بودجه مصوب کمیسیون تلفیق و ارسالی به شورای نگهبان نشان می‌دهد، سال آینده سازمان مالیاتی یک درآمد 700 میلیارد تومانی از محل مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) کسب خواهد کرد.

به گزارش «ایمیدرو» ۱۰ شرکت بزرگ فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، ۶ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۲۳ تن انواع شمش و محصولات فولادی صادر کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات