آذربایجان شرقی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۶۸

کرونا، فرصتی برای نمایش زیباترین جلوه‌های حقوق بشری در ایران

پایگاه بصیرت / حمید خوش‌آیند از مرند

در روزهای گذشته یکی از جوانان روستایمان دولت آباد از توابع شهرستان مرند، جهت پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا، به‌صورت خودجوش اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی برای تهیه تب‌سنج دیجیتال برای ارزیابی سلامت میهمانان نوروزی اعم از بومی و غیربومی و اهالی ساکن روستا نموده است. حقیقتا نیز طبقات مختلف مردم (کارگران، کارمندان، صاحبان مشاغل آزاد و ...) برای تهیه دستگاه تب‌سنج و امکانات دیگر که یقیناً عمل صالح است، همراهی صمیمانه‌ای کرده‌اند.

اینکه در سخت‌ترین شرایط تحریمی در ایران، کرونا به نحو احسن و به بهترین شکل موجود در دنیا کنترل می‌شود، یقیناً به‌خاطر همراهی و تلاش‌های جهادگرانه مردم به ویژه جوانان در سرتاسر کشور در مبارزه با این ویروس فراگیر است. بعید می‌دانم در کشورهای دیگر درگیر کرونا، به‌خصوص کشورهای توسعه یافته اروپایی، چنین اقدامات و حرکت‌های زیبای مردمی، با این فراگیری، به چشم بخورد.

به‌راستی آیا می‌توان آن طلبه غیرتمند و ایثارگر تبریزی در قم را که حتی با مرگ همسر جوان و دو فرزندش، دست از درس و مدرسه شسته و شبانه روزش را وقف جهاد و رسیدگی به بیماران کرونایی در یکی از بیمارستان‌های قم می‌کند، با محصلین مدارس دینی اروپایی که از دو هفته پیش جان خود را برداشته و با پشت کردن به تمام آموزه‌های بشردوستانه عیسای مسیح، به گوشه عزلت و سوت و کوری خزیده‌اند مقایسه کرد؟!

زیباترین جلوه‌های نوع دوستی و حقوق‌بشری در ایران عزیز که افزون بر کرونا با یک حجم سنگین بمباران روانی برای تضعیف روحیه ملی در این روزها نیز دست و پنجه نرم می‌کند، موج می‌زند.

همراهی مردم در سختی و دشواری‌ها، سرمایه‌ای عظیم برای کشورمان و یکی از مولفه‌های کلیدی قدرت نرم جمهوری اسلامی است. آن‌قدر که آن رزمنده مجاهد و دست از جان کشیده در جبهه‌های نبرد داخلی و منطقه‌ای سلاح به دست گرفته و از کیان اسلام و ایران دفاع می‌کند و قدرت و اقتدار ایران عزیز را ارتقا می‌دهد، آن طلبه تبریزی نیز که در بیمارستان قم بیماران کرونایی را تر و خشک می‌کند و آن جوان روستایی هم که پیشقدم شده و برای مقابله با کرونا که عنصری مخل نظم و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است، اقدام به تهیه امکانات بهداشتی بازدارنده و پیشگیرانه می‌نماید، برای جمهوری اسلامی قدرت نرم تولید می‌کند. درود خدا بر تمام آحاد ملت بزرگ ایران که اینگونه در جبهه‌های نبرد سخت و نرم برای کشورشان تلاش می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات