فرهنگی >>  فرهنگی >> مقاله فرهنگی
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۸۰

اگر میخواهی سال جدید شروع خوبی داشته باشی این 19 مورد را عمل کن

می دونی ۸۰ درصد از شروع ها و قول ها و وعده های امسال شکست خورده و به نتیجه نرسیده اند

اگر میخواهی سال جدید شروع خوبی داشته باشی این 19 مورد را عمل کن

به نقل از شمیم: می دونی ۸۰ درصد از شروع ها و قول ها و وعده های امسال شکست خورده و به نتیجه نرسیده اند!

این آمار واقعاً دیوانه کننده است. برخی از ما با اشتیاق کامل و بسیار هیجان زده آماده شروع تغییر می شویم، ولی بعد از چند روز دوباره به الگوهای قدیمی خود در روزهای قبل برمی گردیم.

ما تلاش زیادی برای تغییر خود ( بهبود شخصیت ) انجام می دهیم. اما نمی تونیم شروع دوباره رو تمام کنیم؛ دلیل چیست؟

بگذارید خاطره ای برای شما تعریف کنم.

چند روز پیش یک متن رو که در سال های قبل به خودم نوشتم رو باز کردم. در نامه آنچه را که می خواستم در سال جدید و پیش رو برای کسب و کارم انجام دهم رو نوشتم بودم. این نامه به نوعی من رو محاصره کرده بود. با دیدن نامه به جای تعجب، شگفت زده و متوجه شدم به مقدار زیادی از این خواسته ها رسیده بودم. اگرچه نامه بسیار جاه طلبانه بود ولی فهمیدم تمرکز و نیت من در طول این سال در مسیر درست قرار گرفته است.

در سال های قبل تمرکز من بر روی دستیابی به چیزهایی مثل ترک عادت های بد و خوردن غذای سالم بود ولی در امسال تمرکز و ذهن من کار کردن بر روی دیدگاه هایم و شروع به رشد و پرورش آنها و لذت بردن از خودم بود.

به عبارت ساده من خوشحال بودم و به سوی آینده در حال حرکت بودم. بنابراین هر وقت هدفم رو مشخص کردم، احساسات مطمئنی نسبت به اونها به دست آوردم. مثلاً به جای تصمیم گیری در مورد ورزش کردن و سه بار در هفته به باشگاه رفتن، در نامه نوشته بودم” من بدنم رو دوست دارم و تمرینات یوگا و فعالیت های دیگری که حس می کردم با آنها از خودم مراقبت می کنم رو انجام می دادم.

پس شروع کن، برای شروع دوباره و تمرکز کار خود در سال جدید. و ما برای کمک به تصورات و آینده نگری شما در سال جدید-به طوری که تحت فشار قرار نگیرید و در ضمن از کارهای خود لذت ببرید؛ ۱۹ کار را برای شروع دوباره شما در سال جدید، در ادامه ذکر می کنیم. 

۱- تمرکز بر آنچه که در حال حاضر دارید.

تمرکز خود را بر روی آنچه که دارید حتی اگر کم باشد قرار دهید و از آنچه که دارید سپاسگزار باشید. با این کار شما بیشتر به دست خواهید آورد. فراوانی چیزی است که شما به دست خواهید آورد. این چیزی است که به آن متصل می شوید. بنابراین شروع به توجه، تمرکز بر روی آنچه که دارید، کنید و واقعاً قدردان باشید از آنچه که در حال حاضر در زندگی دارید. پس در سال جدید قصد خود را بر روی افرادی که دوستشان دارید متمرکز کنید.

۲- از تخیل خود برای ایجاد خلاقیت استفاده کنید.

تصورات بسیار قدرتمند هستند، تصورات می توانند اجازه اجرا، کشف و ایجاد کردن در ذهن را به شما بدهند.

تخیل شما می تواند بزرگترین ابزار شما در تبدیل رؤیا به واقعیت یا برطرف کردن بزرگترین موانع شما باشد.

از تخیل خود برای ایجاد و خلق کردن، از آن برای محکم کردن ایمان استفاده کنید.

شک نکنید و از آن برای تبدیل شدن به یک نیروی خوب برای جذب هر فردی که در اطراف شما هستند، استفاده کنید.

۳- زندگی کردن در زمان حال

اغلب ما در گذشته یا آینده زندگی می کنیم.

اغلب ما از آنچه که در حال اتفاق می افتد و یا ممکن است اتفاق بیفتد چشم پوشی می کنیم. شما باید زندگی را شروع کنید. زندگی در آنی اتفاق می افتد اینجا و اکنون.

از حواس خود برای تبدیل شدن به حال حاضر استفاده کنید. احساس، شنیدن، دیدن، مزه کردن و لمس کردن. مهم نیست آن چیزی که انجام می دهید چقدر ناچیز به نظر می رسد. فقط شروع کنید و انجام دهید و از انجام آن لذت ببرید. 

۴- شروع به نادیده گرفتن آنچه که دیگران انجام می دهند.

با نگاه کردن به دیگران و یا قضاوت کردن و سرزنش کردن ، خود را متأسف نکنید. با تمرکز بر باغ همسایه، سبزه ای که قرار است برای ما بروید سبز نمی شود؛ ما با پرورش خودمان این سبز شدن را انجام می دهیم. پس پشت صحنه خود ( باطن ) خود را با بهترین لحظات کسی مقایسه نکن. در عوض با ایجاد سرمایه گذاری و مراقبت از آن به زندگی خود احترام بگذارید. نگران نباشید و چشم خود را بر روی حقایق زندگی خود متمرکز کنید.

۵- با خودتان صادق باشید.

صداقت تنها راه برای تغییر چیزی است که برای اولین بار آن را به رسمیت می شناسید.

برای نگاه کردن به وضعیت خود ترس را از خود دور کنید و در چشم خود به تماشای ضعف ها، محدودیت ها و انسدادهای خود بنشینید و ببینید چه کاری و چه چیزی برای حل این موارد باید انجام دهید. پس به خود اعتماد کنید و حقیقت خود را آزاد کنید و مطمئن باشید موفق خواهید شد.

 

۶- برچسب های بهتری ( مثبت اندیشی ) در مورد افراد و چیزها قرار دهید.

شما چه عینکی دارید؟ خوشبینانه ، ترسناک، بدبینانه یا هیچکدام!!!

شما زندگی را چگونه تجربه می کنید؟ این موارد بستگی به این دارد که نگاه ما به چیزها چگونه است؟

از دست دادن شغل می تواند به معنی یک مشکل یا یک فرصت عالی باشد.

فروپاشی و یا از دست دادن می تواند به معنای پایان و آغاز چیزی جدید باشد. پس چیزهایی را برچسب گذاری کنید تا به شما توانایی بدهد و یک رویداد آسیب زده را به یک برکت، یک وضعیت دشوار را به یک چالش و به یک شروع جدید پایان دهید. پس نویسنده و کارگردان تجربیات خود باشید.

۷- شروع به گفتن داستان های قدرتمند.

با تکیه بر نکته قبلی، متوجه می شوید داستان ها از طریق زندگی شما جریان پیدا می کنند، این داستان ها شاید در والدین، خودتان، وضعیت مالی و سلامتی باشد.

داستان را ما تعریف می کنیم.

توانمندسازی داستان ها، موقعیت های توانمندی را ایجاد می کند.

یکی از داستان هایی که در مورد خودم گفتم این بود که ” من آماده نبودم که کارهایم را انجام دهم تا محصولات یا کارگاه ها را راه اندازی کنم، هنگامی که داستان را تغییر دادم بهترین کارهایی که می توانستم انجام دهم را در طول مسیر یاد گرفتم و انجام دادم و اقدام به گسترش منطقه راحتی خود کردم. پس به یک منطقه از زندگی خود که می خواهید تغییر دهید نگاه کنید. داستان شما در مورد این منطقه چیست؟ چگونه می توان یک داستان بهتر و ثروتمند را بیان کرد؟

۸- شروع به تمرکز چیزی بیشتر برای شما

آخرین چراها در زندگی تعریف شده تا هدف و معنا را به ارمغان بیاورد و مأموریت شما چیزی جز تغییر و پیگیری نیست.

مشارکت در کاری و روشن کردن وظایف هدف را اضافه می کند.

پس مأموریت خود را پیدا کنید تا اهدافتان روشن تر شوند.

۹- به خودتان اهمیت دهید.

آیا شما واقعاً به خودتان اهمیت می دهید؟

اینکه به خودتان اهمیت می دهی خودخواهانه نیست بلکه لازم است.

به جنبه های ذهنی، جسمی و معنوی خود نگاه کنید. شما به چه چیزی نیاز دارید که بیشتر نسبت به آن احساس خوبی دارید.

این موارد را بررسی کنید سپس اولویت ها را کنار بگذارید و به آنها عمل کنید و از تک تک آنها مراقبت کنید، و از داشتن آنها لذت ببرید.

۱۰- همیشه خود را محق ندانید.

گاهی ممکن است فردی شما را در ترافیک بیندازد. او ممکن است عجله داشته باشد تا یک فرد را به بیمارستان برساند. یا اینکه فردی ممکن است به شما قولی بدهد و کاری یا پروژه ای را را در موعد مقرر انجام دهد ولی نتواند به موقع این کار را انجام دهد، شاید او مشکل یا دلهره ای داشته باشد پس به او حق دهید. و یا اینکه ممکن است فردی در صف شما را ناراحت کرده باشد. گاهی باید به او حق دهید شاید او روز بدی را گذرانده باشد.

پس به جای فرض کردن و پیش داوری، حق را به او بدهید و به دیگران اعتماد داشته باشید و بهترین کار را انجام دهید. سرچشمه این کارها محبت است نه قضاوت و نتیجه قضاوت چیزی جز درد، خشم و سرخوردگی نخواهد بود.

۱۱- سؤالات بهتری از ذهن خود بپرسید.

سؤالاتی مانند این که چه چیزی من را به اشتباه می اندازد؟ یا چه چیزی من را به دور بیهوده می اندازد؟ واقعاً سؤالاتی بیهوده است.

ذهن به دنبال سؤال و پاسخ خوب برای شما است. پس سؤالاتی عاقلانه بپرسید و در نتیجه پاسخ های بهتر دریافت کنید.

به جای سؤالات بالا، سؤالاتی مانند ” چگونه می توانم این موفقیت را به دست آورم” و ” چگونه می توانم بهترین راه حل برای این وضعیت را پیدا کنم؟ را از خود بپرسید. ( این همان مثبت اندیشی است)

همانطور که آنتونی رابینز می گوید، پرسش های کیفیت دار، زندگی با کیفیتی را ایجاد می کنند.افراد موفق به پرسش های بهتر پاسخ می دهند و در نتیجه پاسخ های بهتری دریافت می کنند.

۱۲- مراقبت از چیزهایی که واقعاً برای شما مهم هستند.

اگر به چیزهایی نظیر قضاوت و انتقاد بیش از حد توجه داشته باشید، عمداً خود را در یک منجلاب بی سر و ته گیر انداخته و به نوعی فلج روحی خواهید شد. برای فراموش کردن قضاوت و انتقاد، بیشتر بر روی تواناییها و استعدادها و خوبی های خود متمرکز شوید و از آنها مراقبت کنید.

۱۳- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. این مطلب نیز ( اعتماد به نفس ) خوانده شود. 

هنگامی که شما احساس کنجکاوی، هیجان زده گی در مورد چیزی دارید، این اعتماد به نفس است که به شما کمک می کند و نتیجه مطلوب را برای شما رقم می زند.هنگامی که با اعتماد به نفس حرکت کردید و موج های منفی و قرمز دریافت کردید به اعتماد به نفس خود اطمینان کنید و به صلاح تان است که برگردید.

اعتماد به نفس کامل شما ( که با ابراز وجود، توسعه مهارت ها، مسئولیت پذیری، پذیرفتن خویشتن، رویدادها و احساس و تفسیر کامل می شود) به رفتار و ارتباط کامل شما به خود درونی شما برمی گردد. و اوست که باعث می شود همیشه هدایت و شروعی دوباره شوید.

۱۴- موانع خود را بشناسید و در جهت رفع آن در مسیر درست باشید.

“موانع مسیر را مسدود نمی کند بلکه جزء مسیر هستند.

معنی این جمله چیست؟ چگونه موانع می تواند جزء مسیر باشد.

هنگامی که شما در یک مسیر با یک مانع مانند ترس برخورد می کنید از آن اجتناب نکنید و در عوض فشار خود را برای برداشتن آن در طول مسیر کنید. هر مانعی که در مسیر باشد شما را یک قدم به رؤیاهایتان نزدیکتر می کند.

۱۵- شروع به دیدن مشکلات خود در زندگی و کار و تمرکز بر روی آنها

مشکلات همیشه احساس خوبی به ما نمی دهند. اما ما باید رو به جلو حرکت کنیم.

مشکلات باعث می شوند ما راه حل بهتر رو کشف و پیدا کنیم.

در لحظات مبارزه به خودتان یادآوری کنید که در سراسر این سیاره مردم برای بقای خود مبارزه و دوباره شروع می کنند، پس مشکلات خود را تأیید کنید و به سمت یافتن راه حل و تغییر شیوه حرکت کنید. ببینید چه چیزی برای پیشرفت نیاز دارید؟ و از کجا می توانید وضوح، اعتماد به نفس و حمایت جهت حرکت رو به جلو بردارید؟

۱۶- شروع به شناخت عوامل آسیب پذیری

آسیب پذیری ترسناک است، با این حال آن ( آسیب پذیری ) دروازه ای برای رشد، تغییر و اتصال به موفقیت های پیش رو است.

این آخرین چیزی است که ما می خواهیم در خودمان نشان دهیم، و اولین چیزی است که ما در دیگران دنبال می کنیم.

ما نمی توانیم درد، شرم، ناامیدی را بدون عشق، رشد و ارتباط مان تعطیل کنیم. و این یعنی شجاعت.

شجاعت به شما اجازه می دهد که عمیق ترین و شکننده ترین بخش ها را مشاهده کنید.

شجاعت به شما اجازه می دهد قلب خود را به درستی باز کنید و چیزی زیبا را در آن به وجود آورید، شجاعت شما را قادر می سازد، احساسات سخت را به عشق، قدرت و محبت تبدیل کنید.

۱۷- شروع به صرف وقت خود با افراد مناسب کنید.

افرادی که شما بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانید، چگونه هستند؟ آیا به شما انرژی می دهند یا انرژی شما را تخلیه می کنند؟

دوستی و ارتباطات ثابت نیستند و مدام در حال حرکت هستند. یک استاندارد و فرد خوب برای خود انتخاب کنید و وقت خود را صرف افرادی که از بودن در کنار آنها لذت می برید، کنید؛ و چگونگی احساس خود را به آنها نشان دهید و برای این افراد فضا برای بودن در کنار خود بدهید.

۱۸- شروع به گرفتن ۱۰۰ درصد مسئولیت خود در زندگی

خود من با این حرف برای اولین بار راحت نبودم. با این حال لحظه ای که اونو پذیرفتم خودمو خیلی توانمند پیدا کردم و مسئولیت کامل در تمام زمینه های زندگی خودمو پذیرفتم، چون فهمیدم این تنها راه تغییر و رسیدن به موفقیت است.

با اتخاذ این تصمیم و مسئولیت، شما قدرت خود را، به جایی که متعلق به آن است برمی گردانید. بنابراین مهم نیست چقدر سخت است، با این کار شما مسئولیت کامل زندگی خود را به دست می گیرید و می توانید به هر جایی که می خواهید، بروید.

۱۹- شروع به ایجاد زندگی جدید در حال حاضر

به خودتان احترام بگذارید و با خود بگوئید وضعیت من متفاوت هست.

این جملات را تکرار کنید.

” من به رؤیاهایم جامع عمل می پوشانم “

” من شروع به دوست داشتن خود می کنم “

” من در زمان حال زندگی می کنم نه در گذشته و نه در آینده “

” من عشق، احساس، اعتماد، دانشم را دوست دارم”

نگاهی به دوران کودکی خود بیاندازید، برای رسیدن به جایی که می خواهید باید پیاده روی کن ید نه دوی ماراتن.

پس ابتدا به موفقیت های کوچک دست پیدا کنید و سپس به دنبال دستاوردهای بزرگ بروید.

پس بذار سال آینده سالی باشه که خودتو برای موفقیت آماده می کنی.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات