صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۳۶

غرب وحشی

ناقوس مرگ در سایه کرونا چهره دیگر غرب را برای جهانیان عیان کرده[...]

یادداشت: ناقوس مرگ در سایه کرونا چهره دیگر غرب را برای جهانیان عیان کرده و تمدن غرب را یک گام به فروپاشی نزدیک‌تر کرده است. طی سالیان گذشته مجامع آکادمیک غربی تصویری برساخته از غیرواقعیت‌ها را به عنوان واقعیت‌های غرب به جهان نشان داده‌اند و اکنون بیماری بیماری کویید19 تمام آن رشته‌ها را پنبه کرده و تصویر عریان غرب وحشی را به جهان نشان داده است.
گزاره‌های خبری: 1ـ «دیلی‌میل» می‌نویسد: در منطقه «یورک‌شایر جنوبی» سارقان، محصولات بهداشتی را از فروشگاه‌‌ها و بیمارستان‌ها به سرقت بردند. همچنین «بی‌بی‌سی» گفته است: «این یک جنون است. بسیاری از مشتریان با حمله به قفسه‌های برنج، ماکارونی و شیر چیزی باقی نگذاشتند.» 2ـ پایگاه خبری «EN24» سوئیس در گزارشی نوشت: در حال حاضر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از کالاهای کم‌یاب در سوئیس هستند؛ روزانه سرقت‌های بسیاری از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور ثبت می‌شود. «فیلیپ جنت» مشاور ارشد بیماری‌های عفونی در بیمارستان «اینسِلسپیتال» شهر برن نیز گفت: «هر بسته ماسکی که در بیمارستان قرار می‌دهیم ظرف مدت پنج دقیقه به سرقت می‌رود!» 3ـ نهاد «ائتلاف ملی برای بی‌خانمان‌ها» (NCH) در آمریکا هشدار داده است به ‌هنگام شیوع ویروس کرونا افراد بی‌خانمان در این کشور، در معرض خطر بسیار گسترده‌ و شیوع هرچه بیشتر کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا هستند.
نکته راهبردی: این تصویر واقعی از غرب موجب شده است «جان وایت» نویسنده و روزنامه‌نگار اسکاتلندی بنویسد: «باید صادق باشیم، سرمایه‌داری فقط یک سیستم اقتصادی نیست. هرج‌ومرجی که در یک سوپرمارکت می‌بینید نشئت‌گرفته از آشفتگی یک سیستم اقتصادی و ارزشی است که موجب کم‌رنگ شدن احساسات و عواطف انسانی ما شده است.» اما عجیب آنکه در این میان در یک استاد دانشگاه تهران نیز می‌کوشد چهره غرب را بزک کند. زیباکلام می‌نویسد: «وضعیت کرونا در آمریکا و اروپا را منتشر نکنید؛ غیراخلاقی است.» در چنین شرایطی، اگرچه ما از اوضاع انسانی غرب نگران هستیم، اما ماهیت ضدبشری غرب را مورد سوال قرار می‌دهیم که چرا به‌جای حمله به سایر کشورها، به تقویت زیرساخت‌های خود مبادرت نمی‌کند؟

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات