صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۷۲

حرف روز/ مؤلفه جمعيت جوان

مسئله قوي شدن ايران اسلامي براي رسيدن به حيات طيبه مهم‌ترین دغدغه دردمندان انقلاب اسلامي در مقطع فعلی است[...]

یادداشت: مسئله قوي شدن ايران اسلامي براي رسيدن به حيات طيبه مهم‌ترین دغدغه دردمندان انقلاب اسلامي در مقطع فعلی است. اين مهم در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامي که به مناسبت مبعث پیامبر اعظم(ص) ايراد فرمودند، بازتاب داشت. معظم له به شاخص‌هايي در اين زمينه اشاره داشتند که يکي از مهم‌ترین مؤلفه‌هاي آن وجود جمعيتي جوان و سالم و قدرتمند براي پيشرفت و توسعه کشور است. معظم‌له فرمودند: «امروز حفظ جمعيت جوان کشور يکي از نقاط قوت است. کشور ما جوان است و اگر چنانچه موالد توليد نباشد، چند سال ديگر نسل جوان کمياب خواهد شد و کشوري که جوان در آن کم است، پيشرفت در آن کم است.»
واقعيت آن است که کاهش رشد جمعيت کشور به زير خط استاندارد، موضوعی است که اگر براي آن چاره‌اندیشی نشود، در دو سه دهه آينده چهره کشورمان را به کشوري پير بدل خواهد ساخت و عوارض و تبعات سوء آن دامن‌گیر کشور خواهد شد. دراین‌بین ابلاغ سياست‌هاي جمعيتي کشور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال‌هاي گذشته و تأکيدات معظم له در طول اين سال‌ها بايد به‌طورجدی توسط مسئولين امر دنبال گردد. اما در باب تحقق اين مهم بايد به چند نکته توجه نمود:
يکي از اقدامات ضروري براي تحقق سياست‌هاي مذکور، آسيب‌شناسي و شناخت موانع عيني و ذهني موجود در جامعه است. اقدامات از بالا به پايين، با صدور چند بخشنامه و پخش چند گزارش و ... نمي‌تواند راهکار مناسب و مؤثري براي عبور از بحران پيش رو باشد.
درنهایت اين جامعه و توده‌هاي مردم هستند که بايد پذيراي اين باور شوند و آن را محقق نمايند؛ لذا بايد به دنبال راهکارهايي بود که حتماً مبتني بر اقناع‌سازي بوده و به تغيير رفتار در سطح جامعه بينجامد.
دشمنان انقلاب نيز دراین‌بین فعال شده و در تلاش‌اند تا از تحقق سياست‌هاي نظام در اين عرصه جلوگيري نمايند؛ لذا با استفاده از ابزارهاي رسانه‌اي، هجمه تبليغاتي گسترده‌اي را در اين سال‌ها فعال کرده‌اند که در آن از انواع شگردها براي اغوای افکار عمومي و عدم همراهي مردم با مسئولين استفاده شده است. ابعاد اين ترفندها بايد براي آحاد ملت روشن شود تا دهه پنجم انقلاب اسلامي، سياست‌هاي جمعيتي نظام اسلامي نيز با حمايت همه‌جانبه ملت و رفع موانع آن توسط مسئولين محقق گردد، تا شاهد افزايش روزافزون اقتدار ملت ايران و قوي شدن جمهوري اسلامي باشيم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات