صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۰۸

گزارش روز/ کرونا و ناوهای اتمی

گسترش ویروس کرونا در ناو اتمی آمریکا موجب شد قدرت پوشالی آن برای همه عیان‌تر شود؛ به گونه‌ای که رسانه‌های آمریکا از این ویروس به عنوان آشکارکننده ضعف نظام سرمایه‌داری هم نام برده‌اند[...]

یادداشت: گسترش ویروس کرونا در ناو اتمی آمریکا موجب شد قدرت پوشالی آن برای همه عیان‌تر شود؛ به گونه‌ای که رسانه‌های آمریکا از این ویروس به عنوان آشکارکننده ضعف نظام سرمایه‌داری هم نام برده‌اند.

گزاره‌های خبری:

1ـ هفته گذشته نامه پنج‌صفحه‌ای ناخدا «کروزیر» فرمانده ناو «روزلت» درباره شیوع ویروس کرونا در ناو اتمی آمریکا و مبتلا شدن ۱۵۵ نفر از کارکنان و ملوانان، موجب جنجال سیاسی و نظامی در آمریکا شد.

2ـ رئیس‌جمهوری آمریکا در این باره گفت: «او می‌توانست این کار بسیار وحشتناک را انجام ندهد. نامه کاپیتان همه‌جا پخش شد که کاری درست نبود. این موضوعی است که نمی‌توان درباره آن نامه نوشت. کروزیر ناخدای یک کشتی بزرگ مجهز به سلاح اتمی است و نمی‌بایست در یک نامه با آن لحن حرف می‌زد.»

3ـ خروج «ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن» از خلیج‌فارس هم در دستور کار پنتاگون قرار گرفته است. این ناو آمریکایی سال گذشته به بهانه بازدارندگی علیه ایران در خلیج‌فارس مستقر شده بود و شیوع کرونا در میان نظامیان و نیروهای ارتش آمریکا موجب شده است پنتاگون به فکر خروج این ناو مهم خود از خلیج‌فارس باشد.

نکته راهبردی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 29 بهمن‌ماه سال گذشته فرمودند: «همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، تلاش برای آرایش ظاهر آمریکا و شکوه و جلال آن نیز مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد»؛ سرگردانی ناوهای اتمی آمریکا در آب‌را‌ه‌های بین‌المللی، در حالی که امکان درمان نیروهای آن در هیچ کشوری وجود ندارد، هرچند که حاکی از شکست‌های نظامی آمریکاست، نشانی کوچک از این واقعیت است که قدرت الهی فوق قدرت‌های مرسوم جهان است. قرآن کریم در آیات بسیاری، از قدرت خداوند سخن گفته است؛ در این امور نشانه‌هایى است براى عالمان و اندیشمندان (إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِلْعالِمِینَ)؛ چراکه آنها بیش از هر کس از این اسرار آگاه مى‌شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات