صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۵۴

معجزه دعا در عصر علم

پایگاه بصیرت / محبوبه ابراهیمی

در هیاهوی درگیری بشر با ویروس منحوس کرونا که دانشمندان سراسر جهان را پای کار آورده است تا راهکاری برای یپیشگیری و درمان این بیماری بیابند، آمار تلفات جهانی حتی در توسعه‌یافته‌ترین کشورها همچنان ادامه دارد. گویی این ویروس کوچک به چالشی در برابر پیشرفت‌های علمی عصر جدید درآمده و با برهم زدن معادلات جهانی، در حال یادآوری ابعاد فراموش‌شده‌ای از زندگیانسان‌هاست.
جامعه جهانی در حال گذر از یک برهه مهم تاریخی است تا چشم‌هایش به افقی فراتر از علم بشری گشوده شود، قدرتی فراتر از قدرت بشری را باور کند و امید نهایی رها شدن از سختی‌ها را در قدرت لایزال الهی بیابد.
«دعا» آموزه مشترک ادیان و مکاتب الهی است که با انقلاب صنعتی و ورود به عصر علم و تکنولوژی کم‌رنگ حتی گاهی انکار شده است؛ اما این روزها مردم سراسر کره زمین را به سمت خود کشانده است و نقش دعادرمانی در کنار درمان دارویی گوشزد می‌شود.
از قرن‌ها پیش، در آموزه‌های دینی ما نیز به این همراهی تأکید شده است و اهل بیت(ع) همواره، در کنار درمان دارویی و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، به دعا توصیه می‌کردند.
توصیه رهبر معظم انقلاب به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه در این ایام کرونایی وام‌گرفته از همین توصیه‌ها و توسلات دائمی امام سجاد (ع) به این دعای شریف در سختی‌ها، گرفتاری‌ها، فشارهای روحی و جسمی و در مواقع غم و بیماری است.
دعا و نیایش علاوه بر رفع گرفتاری‌ها و دفع بلاها، باعث ایجاد انرژی مضاعف و تقویت قوای بدنی در مقابله با بیماری‌هاست، همچنین موجب افزایش آرامش درونی افراد می‌شود و اضطراب و نگرانی حاصل از سختی‌ها را به حداقل می‌رساند.
بنابراین می‌تواند روزهای سخت کرونایی را به آرامش قلبی و امیدواری پیوند بزند. دعا در حق دیگران نیز از نکات مهم و معجزه‌آسایی است که به ویژه در این روزها نباید از آن غافل ماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات