خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۵۷

فرمانده سپاه امام رضا(ع): در طرح کمک مؤمنانه، مستأجرین را فراموش نمی‌کنیم

رزمایش کمک مومنانه توسط سازمان بسیج در خراسان رضوی شروع شد.

رزمایش «کمک مؤمنانه» در دو محور کمک‌های معیشتی و نقدی برای آسیب‌دیدگان کرونا انجام می‌شود.

یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرت از خراسان رضوی، در خصوص رزمایش «کمک مؤمنانه»، اظهار کرد: در این شرایطی که برای مردم ما ایجاد شده، یک حوزه مربوط به آسیب‌های عمومی است که به برخی از مردم ما در کسب و کار، معیشت، اجاره و این مباحث وارد می‌شود؛ بنابراین همه باید کمک کنیم تا گرفتاری‌های مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج، رزمایشی را تحت عنوان رزمایش «کمک مؤمنانه» پیش‌بینی کرده که در دو محور اساسی انجام می‌شود، بیان کرد: زمینه‌های مردمی یا مشارکت مردمی آن را در استان فراهم کردیم و از قبل نیز شروع شده بود که منسجم‌تر هم دنبال خواهد شد.

نظری افزود: یک محور این است که بتوانیم برای افرادی که آسیب دیدند، فعالیت‌های موقت داشتند و برخی از مراکز تولیدی یا کارگاهی که بسته شدند، کمک‌های معیشتی داشته باشیم، خود مردم بسیج شوند و ما نیز واسطه شویم و زمینه‌های آن را فراهم کنیم تا مردم به افرادی که نیاز دارند کمک کنند. حسابی هم معین شده که اعلام خواهد شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در محور دوم به افرادی که مشکل اجاره مسکن و کسب و کار دارند، کمک می‌کنیم که بیشتر کمک‌های نقدی نیاز است، البته ما توصیه می‌کنیم مردم و موجران و کسانی که می‌توانند و می‌خواهند از این طریق کمک کنند و ما نیز زمینه لازم را تحت عنوان رزمایش کمک مومنانه فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که کرونا آغاز شد، ما دو محور فعالیت اساسی داشتیم، تصریح کرد: یکی کمک به دانشگاه علوم پزشکی بوده که در محورهای مختلفی از جمله کمک‌های تخصصی، عمومی، نیروی انسانی و تجهیزاتی در حوزه بهداشت، غربالگری، درمان و قرنطینه‌هایی که لازم بود را انجام دادیم و این فعالیت‌ها نیز با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و متولیان مربوطه صروت گرفته است.

نظری اضافه کرد: بخش دوم کار مربوط به کمک‌های عمومی به آسیب‌دیدگان این وضعیت است که بیشتر در حوزه‌های عمومی از جمله مسائل بهداشتی انجام می‌شود. باید تجهیزات و امکانات را تهیه می‌کردیم، بانی می‌شدیم و به نیازمندان می‌رساندیم. کمک‌های معیشتی نیز بود که انجام گرفته و بیشتر از این نیز انجام خواهد گرفت. همه بخش‌های بسیج از جمله بسیج جامعه زنان، اقشار و بسیج محلات در پایگاه‌ها و مساجد فعال هستند تا کمک کنند که شرایط موجود به وضعیت عادی و طبیعی منتقل شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات