صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۹۴

قدردان فرشته‌های زمینی باشیم

پایگاه بصیرت / محبوبه ابراهیمی
معرفی خانه به عنوان امن‌ترین جای جهان در روزهای کرونایی سبب شده است زنان روزهای متفاوتی را سپری کنند و تلاش بی‌وقفه‌ای برای مدیریت فضای خانه و ایجاد محیط شاد، آرام و ایمن داشته‌ باشند. هرچند این نقش بنیادی همواره بر دوش آنها بوده است، اما در این روزهای سخت به شکل قوی‌تری خود را نشان می‌دهد.
حضور دائمی فرزندان در خانه و دوری‌شان از دوستان و همکلاسی‌ها، کلافگی‌ و بهانه‌گیری‌ از شرایط خاص قرنطینه تنش‌ها و اختلاف بین آنها را به همراه دارد. در این میان مادرها خلاقانه با ایجاد سرگرمی‌های تازه، این تنش‌ها و تعارضات را مدیریت‌ کنند.
هم‌بازی، هم‌‌دل و هم‌کلام‌شان می‌شوند تا این روزهای تکراری و پراسترس بگذرند و به خاطراتی جذاب و به‌یادماندنی در ذهن آنها تبدیل شوند.
مادران همواره نگران بهداشت و سلامت خانواده هستند؛ اما این روزها، دقت بیشتری به خرج داده‌اند و مراقبت‌ها و اقدامات ویژه‌ای را در پیش‌ گرفته‌اند؛ از ضد عفونی ‌کردن خانه، میوه و صیفی‌جات گرفته تا تلاش برای تمرین و عادت ‌دادن فرزندان به رعایت نکات بهداشتی و نظارت دائمی بر بهداشت فردی و جمعی در هر ساعت و لحظه به فکر خانواده هستند، گویا آنها به صورت خستگی‌ناپذیر تمام شبانه‌روز در خط مقدم در حال خدمت‌رسانی هستند.
سلامت رژیم غذایی و تقویت سیستم ایمنی اعضای خانواده از دغدغه‌های مشترک این روزهای مادران است؛ به علاوه با ایجاد تنوع در خوراک، پخت نان‌های خانگی، انواع کیک و شیرینی و غذاهای جدید تلاش می‌کنند از روزمرگی‌های شرایط قرنطینه دور شوند و فضای خوشایند و لذت‌بخشی را برای خانواده ایجاد کنند.
نظارت و رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان در روزهای تعطیلی مدارس و هماهنگ کردن آنها با آموزش‌های مجازی و آن‌لاین از دیگر سختی‌های وصف‌نشدنی مادران در ایام قرنطینه است.
روزهای سخت کرونایی بالاخره به پایان می‌رسد، اما تلاش‌ها و فداکاری‌های این فرشتگان زمینی، هرگز پایانی ندارد… قدردان خوبی‌های‌شان باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات