سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۸۸
چرخ هایی که به عشق هم نوعان می چرخد؛

راه اندازی ۱۰ کارگاه تولید ماسک توسط بانوان بسیجی در سیستان وبلوچستان/ سه هزار و ۳۵۰ دست لباس بیمارستانی تولید و توزیع شد

آذر کیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سیستان وبلوچستان گفت: بانوان بسیجی استان از آغازین لحظات شیوع ویروس منحوس کرونا همگام با مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا حضور یافته و با همت پای کار آماده‌ تا در راه حفظ سلامتی مردم همچون دوران دفاع مقدس گام های موثری بردارند.

 در حالی بیش از دو ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور زمان می گذرد که این روزها واژه "کرونا کووید 19" آشنا ترین نام برای مردم  است. اگر چه برای قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک علیرغم سایر کشورهای جهان؛ مردم و مسئولان در کشور و به تبع آن سیستان وبلوچستان در کنار هم وارد میدان خط مبارزه شدند و علاوه بر مشارکت در حفظ قرنطینه با تشکیل گروه های جهادی نیز اقدام به گندزدایی و استریل کردن خیابان ها، مدارس، ادارات و یا تولید ماسک و دستشکش و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و ... کردند.
در این میان حضور پررنگ سبزپوشان سپاه در کنار مدافعان سلامت از آغازین لحظات مشهود بود و همه اقشار را به میدان کشاند تا هرکس در حد توان خود برای مقابله با ویروس کرونا تلاش کند از دانش آموز و دانشجو گرفته تا طلاب و فرهنگیان و کارگران؛ از جوانانی که شب‌ها به صورت ناشناس در خیابان‌ها قدم می‌گذارند و معابر را ضد عفونی می‌کنند یا آن‌هایی که اقلام بهداشتی و معیشتی را در خانه های نیازمندان توزیع می‌کنند.
نقش بانوان نیز همچون دوران دفاع مقدس پررنگ است، اگر چه چهار دهه از پایان جنگ و دوران دفاع مقدس می گذرد اما دختران و زنان سیستانی و بلوچستانی در گروه های جهادی رسالت خود را در زمینه‌های خدمت رسانی در این عرصه ادامه داده و برای شکست ویروس کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا حضور یافته و با همت پای کار آماده‌اند تا در راه حفظ سلامتی مردم وظایفی را به نوبه خودشان انجام بدهند.
 
از تولید ماسک و لباس بیمارستانی تا مشارکت بانوان بسیجی در طرح غربالگری
آذر کیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون از اقدامات انجام شده این قشر در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این قشر از بسیج همچون سالهای دوران دفاع مقدس از آغازین لحظات وارد مبارزه با ویروس منحوس کرونا شده و با همت بلندشان این روزها چه در کارهای تولیدی و چه در منزل نسبت به تولید ماسک و لباس پرستاران اقدام می کنند.
وی بیان کرد: از آنجایی که یکی از ملزومات اساسی برای مبارزه ماسک و دستکش بود بانوان بسیجی این خطه از کشور اقدام به راه اندازی 10 کارگاه تولیدی کرده که هر کدام روزانه حدود 2 هزار ماسک تولید می کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در هر کارگاه قریب به 15 نفر مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: بانوان بسیجی به صورت داوطلبانه و خودجوش مانند دوران دفاع مقدس، برای پشتیبانی از رزمندگان خط مقدم سلامت، اقدام به تولید ماسک های بهداشتی کرده و از ابتدای شیوع این بیماری خطرناک تاکنون 145 هزار ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بین مردم توزیع کرده اند.
وی توضیع مواد ضدعفونی کننده و بسته های بهداشتی در سراسر استان را یکی دیگر از ابتکارات بانوان بسیجی دانست و افزود: توزیع غذای گرم و بسته‌های حمایتی بین نیازمندان به میزان ۱۴ هزار و ۹۶۵ نفر از دیگر اقدامات در راستای مقابله با کرونا کووید 19 بوده است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان ادامه داد: ثبت نام از420 امدادگر داوطلب و بسیجی اقدام دیگری در راستای قطع زنجیره کرونا است که در صورت نیاز در بیمارستان ها از ظرفیت این افراد استفاده شود.
وی گفت: تهیه و توزیع6 هزار بروشور آموزشی و نصب بنر در سطح شهر، همکاری بیش از هزار نفر بسیجی با مراکز بهداشتی در طرح غربالگری، ضدعفونی حوزه ها، پایگاه هاو مساجد و منازل توسط گروه‌های جهادی خواهر با بهر گیری از توان سه هزار نفر بسیجی و ارسال 6 هزار پیامک آموزشی از دیگر ابتکارات در زمینه کرونا بوده است.
 کیخا در ادامه فعالیت در فضای مجازی با عنوان هشتک در خانه می مانیم را دیگر اقدام ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه از ظرفیت بانوان نخبه و فعال بهره گیری شد، همچنین طی برنامه ای خداپسندانه بانوان بسیجی اقدام به اهدای خون خود برای نیاز به بیماران نیازمند به ویژه مبتلایان به تالاسمی کردند.
 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان در پایان تهیه لباس بیمارستانی و توزیع آن به میزان سه هزار و350 دست را اقدام ارزشمند دیگر دانست و گفت: برای کمک به خانواده هایی که همسران آنها به علت شیوع بیماری کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده نیز حدود 3 هزار بسته کالای معیشتی تهیه و توزیع شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات