صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۸۱

حرف روز/ سپاه و نگاه استراتژیک به آن

روز تولد سپاه، روزی است که باید در مورد سپاه نوشت، از کارنامه یک نهالی که ۴۱ سال پیش توسط امام (ره) کاشته شد و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که نه‌تنها طوفان‌های سهمگین آن را از پای در نمی‌آورند، بلکه طوفان‌های سهمگینی علیه آن‌ها ایجاد می‌کند[...]

یادداشت: روز تولد سپاه، روزی است که باید در مورد سپاه نوشت، از کارنامه یک نهالی که ۴۱ سال پیش توسط امام (ره) کاشته شد و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که نه‌تنها طوفان‌های سهمگین آن را از پای در نمی‌آورند، بلکه طوفان‌های سهمگینی علیه آن‌ها ایجاد می‌کند. در مسیر موفقیت سپاه پاسداران رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری نقش اساسی داشته‌اند. در این رابطه اشاره به چند سفارش کلیدی امام خامنه‌ای که در سال گذشته در مورد سپاه بیان داشتند، حائز اهمیت است.

نکات تحلیلی:

۱. بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان سپاه که در مهرماه ۹۸ بیان شد، حاوی یک جهش چشمگیر در تثبیتِ قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بود که بدون تردید دکترین جدید دفاعی جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود؛ «نگاه وسیع به جغرافیای مقاومت»، «نگاه وسیع فرامرزی»، «قناعت نکردن به منطقه خودمان» و «امتداد عمق راهبردی» کلیدواژه‌های راهبردی‌ای هستند که هرکس اندکی از سیاست بین‌الملل بداند متوجه‌ معانی و الزامات آن می‌شود؛ این جملات استراتژیک را صرفاً امام (ره) برای سپاه بیان فرمودند.

۲. سپاه در خانه ننشسته که دشمن به کشورش حمله کند بلکه بازوهای قدرتمند او باعث شده از کیلومترها دورتر دشمنان و عوامل امریکا و صهیونیسم را از بین ببرد.

۳. سپاه پاسداران نماینده جمهوری اسلامی در حمایت از مستضعفان و نیروهای مقاومت در جهان است و چه افتخاری از این بالاتر که در این عرصه از اندیشه عدالت‌خواهی به دفاع از آنان می‌پردازد.

نکته راهبردی: ویژگی منحصربه‌فرد سپاه این است که در همه عرصه‌های سخت اولین نیرویی است که اعلام حضور می‌کند. در بحران‌های ابتدای سال ۹۸ و پایان آن و حتی هم‌اکنون در عرصه خدمات اجتماعی فعالانه و اثرگذار بروز یافته است و باعث کاهش آسیب‌ها و امید به انقلاب اسلامی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام شده است. در این زمینه مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار فرماندهان فرمودند که «آماده‌به‌کاریِ خودتان را در مواجهه‌ی با حوادث بزرگ حفظ کنید» از همان روز تاکنون سپاه درصدد بوده است که این مطالبه رهبری را محقق نماید و در حوادث گذشته خوش درخشیده است و در آینده بروز بهتری خواهد داشت. انشاءالله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
اللّهمّ انصر جیوش المسلمین بالأخص سپاه عزیز و مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی و ولایی..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات