صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۷۷
وزیر بهداشت با تاکید بر فرماندهی امام خامنه‌ای در مقابله با کرونا

رهبر انقلاب پاسخ گزارش‌ها را یک‌ ساعته می‌دادند

رهبر معظم انقلاب اسلامی از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، مجموعه توصیه‌ها، دستورها و اقداماتی را دنبال کردند. توصیه‌هایی به مردم به منظور فرهنگ‌سازی، تبیین ابعاد این مسئله از زاویه‌ نگاه دینی و بر اساس مبانی اعتقادی، دستورهای حاکمیتی گوناگون، کمک به وزیر بهداشت و درمان به‌عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، حمایت از تلاش‌های مسئولان دولتی، دستور به نیروهای مسلح برای فعال شدن در این زمینه، فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و جهادی و جهت‌دهی به آنها برای کمک حداکثری به آسیب‌دیدگان و نیازمندان و... از جمله‌ این اقدامات بوده است.

دکتر «سعید نمکی» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir به اقدامات و کمک‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در عرصه‌ مبارزه با کرونا و حمایت‌های ایشان از تلاش‌های کادر درمانی اشاره کرد و گفت: «در اولین گزارشی که خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم، گفتم که ما ستاد ملی کرونا را تشکیل دادیم. در این گزارش توضیحاتی را درباره‌ اتفاقاتی که افتاده بود، برای‌شان نوشتم و ایشان هم به ‌شدت از ما حمایت کردند. حمایتی که ایشان در روزهای اول کردند این بود که مصوبات ستاد ملی کرونا را به ‌شدت مورد حمایت قرار دادند و فرمودند مصوبات ستاد ملی کرونا باید در حکم مصوبات شورای امنیت ملی هم به حساب بیاید. بزرگ‌ترین حمایت رهبر انقلاب از ما هم این بود که همه را به تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مکلف کردند. این بار تأیید و تأکید ایشان هم از جایگاه اجرایی و هم از جایگاه شرعی برای ما بسیار بار سنگین و ذی‌قیمتی بود.»

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش  پزشکی در ادامه افزود: «رهبر معظم انقلاب به‌ گونه‌ای فتوا صادر کردند که اجرای این مصوبات واجب شد. ما دو نوع مراکز داریم؛ یکی مراکز دولتی و غیردولتی که جنبه‌ مذهبی و دینی بر آن حاکم نیست و دیگری مراکزی مثل مساجد، ستادهای نماز جمعه، اعتکاف، راهیان نور، اماکن متبرکه و‌‌ آستان‌های مقدس که با حمایت‌ها و فرمایش‌های رهبر معظم‌ انقلاب همه‌ این مجموعه‌ها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا حمایت کردند که این هم یکی دیگر از بزرگ‌ترین و ذی‌قیمت‌ترین حمایت‌های ایشان به ما بود. با توجه به اینکه تعدادی از عزیزان در حین خدمت به مردم به شهادت رسیده بودند، من در ۱۷ اسفندماه گزارش دیگری برای رهبر معظم انقلاب نوشتم که از آن حمایت کردند. در این گزارش از ایشان تقاضا کردم اجازه بدهند ما این عزیزان را به ‌عنوان شهدای خدمت و خدمت‌گزاری در عرصه‌ نظام سلامت تلقی کنیم که بلافاصله ایشان مرحمت فرمودند و تأیید کردند.»

وی در ادامه با اشاره به پایش و کنترل بیش از ۷۰ میلیون نفر و ارائه گزارش آن به رهبر معظم انقلاب، گفت: «من گزارش این اقدامات را هم خدمت رهبر معظم انقلاب دادم که پیام بسیار دلگرم‌‌کننده‌ای را محبت فرمودند و به ما دادند که واقعاً باعث خوشحالی و دلگرمی همه‌ همکاران ما شد. من حدود پنج گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم که ایشان همه‌ این پنج گزارش را بلافاصله مطالعه کردند و همان موقع هم جواب دادند. جواب‌های بسیار دلگرم‌کننده‌ای که باعث قوت قلب همکاران ما در سراسر کشور شد.»

دکتر نمکی در ادامه خاطرنشان کرد: «اولاً، جالب‌ترین قسمتش به غیر از آن محبت و بزرگ‌منشی ایشان که من به‌ عنوان وزیر خیلی خوشحال شدم، این بود که رهبر مملکت بلافاصله گزارش وزیر را در این عرصه به‌عنوان فرمانده عملیات می‌خوانند. این خیلی مهم است گزارشی را که من به رهبر معظم انقلاب می‌نویسم، بلافاصله ایشان قرائت کنند یا اینکه بعداً سر حوصله آن را جواب بدهند. این برای من خیلی جالب بود؛ چون من روزها و شب‌های سختی را گذراندم. ما جایی نمی‌رفتیم و ۲۴ ساعته نشسته بودیم تا این موج سنگین را مدیریت کنیم. با آن خستگی و با آن فشار، وقتی من گزارش مکتوبی را تقدیم ایشان می‌کردم، ایشان بلافاصله می‌خواندند و بعد از یک ساعت به بنده پاسخ می‌دادند؛ این بزرگ‌ترین نکته‌ دلگرم‌کننده‌ بود. ثانیاً، ایشان به‌شدت حرفه‌ای گزارش را پاسخ می‌دادند؛ یعنی وقتی از بسیج و مشکلات دیگر حرف می‌زدیم، ایشان کاملاً فنی و با اصول بسیار منطبق بر پروتکل‌های مورد نظر پاسخ می‌دادند. ثالثاً، حمایت‌های ایشان از سربازان خودشان به‌عنوان مدافعان سلامت است، از همه مهم‌تر اینکه ایشان وقتی احساس کردند که بنده شاید در این عرصه احساس تنهایی کنم، آن دستور ناب را به نیروهای مسلح دادند تا پشتیبان این قضیه قرار بگیرند و با تشکیل این قرارگاه تنهایی را از درون ما زدودند. اینها نشان‌دهنده واکنش‌های بسیار به‌‌موقع و دستورهای بسیار حکیمانه‌ای بود که ایشان دادند که علاوه بر دلگرمی و پشتوانه عاطفی که برای ما ایجاد کرد، یک پشتوانه سنگین و وزین اجرایی هم با این فرمایش‌ها کنار ما قرار گرفت.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات