صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۴۶
نماینده ولی فقیه درسپاه:

پاسداری غیرمحافظه کارانه یعنی در دفاع از انقلاب ملاحظه کاری را کنار بگذاریم

حجت الاسلام حاجی صادقی یکی از تدابیر رهبر انقلاب درخصوص سپاه را تقویت پاسداری غیرمحافظه کارانه از انقلاب عنوان کرد و گفت: پاسداری غیر محافظه کارانه یعنی هرجا انقلاب نیاز به فداکاری داشت ملاحظه کاری را کنار بگذاریم.
پاسداری غیرمحافظه کارانه یعنی در دفاع از انقلاب ملاحظه کاری را کنار بگذاریم

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: سپاه مانند خود انقلاب فراز ‌ و نشیب های فراوانی داشته اما هیچگاه توقف نداشته است و همواره به دنبال تعالی و پیشرفت و قدرت یافتن در همه ابعاد بوده است لذا سپاه در 40 ساله دوم عمر خود پر قدرت تر از 4 دهه اول است اما به لحاظ اهداف مانند همان روزهای اول انقلاب ولی با بصیرت و انگیزه بیشتر است.
وی افزود: هویت سپاه یک هویت مکتبی است و توانمندی آن، نه به میزان امکانات بلکه به میزان اتصالش به خدا است. مأموریت نمایندگی در سپاه نیز این بوده که هویت دینی و انقلابی را تقویت کند و همه نمایندگان این مجموعه در تقویت روحیه جهادی در سپاه موفق بوده اند.
حجت الاسلام حاجی صادقی ادامه داد: متناسب با مأموریت های جدیدی که سپاه در عرصه های مختلف دارد آمادگی های بیشتری نسبت به گذشته لازم است. رهبر انقلاب سه محور بصیرت دینی، تقویت معنویت انقلابی، تقویت پیش‌روندگی را برای نمایندگی ولی فقیه مشخص کردند تا پاسداری غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در نتیجه این اقدامات، بصیرت سیاسی که جزوی از بصیرت دینی است تقویت شده است. اولویت ما در عرصه بصیرت افزایی، قرآن و ولایت است و امروز بسیج و سپاه بیش از گذشته نسبت به ولایت مداری تعهد خردمندانه ای دارند.
حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: پاسداری غیر محافظه کارانه یعنی هرجا انقلاب نیاز به فداکاری داشت ملاحظه کاری را کنار بگذاریم. پاسداری غیر محافظه کارانه به معنای پاسداری عاشورایی و روحیه جهادی که مبتنی بر محکم ترین دلایل عقلانی است و امروز همه ما باید در این جهت حرکت کنیم و نمونه این امر را در پیشکسوت های سپاه در امثال شهید سلیمانی و شهید طهرانی مقدم و در جوانان نیز در امثال شهید حججی می بینید.
وی درباره نقش سپاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: سپاه هم در طراحی و هم در بیان نقشه راه تمدن اسلامی و هم در تهیه ابزار این تمدن بسیار می تواند نقش داشته باشد. یکی از کارهای سپاه الگوسازی است و ما در تمدن اسلامی نیاز به الگو داریم. کار اساسی ما این است که خودباوری را تقویت کنیم و حضور در این عرصه های اساسی را تقویت کرده و سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم.
وی ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت: بزرگترین سنگر نشین عقیده و فکر سپاه امثال شهید مطهری ها هستند. اسلام ما اسلامی با قرائت حضرت امام، رهبر انقلاب و شهید مطهری است. بزرگترین وظیفه ای که برای خود قائل هستیم پاسداری از فرهنگ پاسداری است. دشمن به این نتیجه رسیده است که به انقلاب به وسیله نیروهای انقلاب ضربه بزند و وظیفه ما است که از انقلاب با هر کار جهادی که می توانیم پاسداری کنیم.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات