کرمان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۸۵

افتخاری که نصیب دیار کریمان شد/ کرمان؛ چهارمین میعادگاه عاشقان شهدا

دیار کریمان به برکت مرقد مطهر سیدالشهدای مقاومت به عنوان چهارمین مقصد راهیان نور کشور ثبت ملی شد.
استان کرمان شاید از معدود استان‌های کشور باشد که فعالیت‌های سیاسی و تحرک جریانات سیاسی در آن بالاست. این استان علیرغم داشتن معادن سرشار و ظرفیت‌های بی‌شمار صنعتی، معدنی و کشاورزی، متأسفانه ازلحاظ اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است و یکی از عوامل عدم موفقیت در این زمینه به همین ویژگی سیاسی بودن فضای استان مربوط می‌گردد، به‌طوری‌که گاهاً مطامع سیاسی برخی مسئولین مجالی برای فکر کردن به پیشرفت و توسعه استان را نمی‌دهد.
اما در زمانه‌ای که برخی رجال این استان درگیر سیاسی‌کاری و دنبال رسیدن به پست و مقام و مناصب بالای کشوری بودند، مردی از این دیار به پا خاست که امروز نه‌تن‌ها افتخار این دیار و کشور عزیزمان ایران، بلکه مایه فخر و مباهات جهان اسلام شده است.
سردار رشید و دلاور و بی‌ادعای اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردی که زندگی و حیات پر خیر و برکتش سرشار از معنویت و اخلاص بوده که درس‌های بزرگی برای بشریت دارد. مردی که فارغ از هرگونه وابستگی به جریانات سیاسی با بصیرت بالای خویش، گوش به فرمان ولایت و در حالی که تمام وجودش را به مانند مولا و مقتدایش امیرالمومنین علی (ع) وقف اسلام و انقلاب کرده بود، برای خدمت خالصانه و بی‌منت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو منویات ولایت سر از پا نشناخت.
دلاور مردی که شهادتش گرچه غم سنگینی بر دل مسلمانان و آزادیخواهان عالم گذاشت، اما خون پاک و مطهرش بیش از حیات مبارکش و نفس گرمش لرزه بر اندام دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی انداخته است؛ و اینک گلزار شهدای کرمان بعد از آرام گرفتن پیکر مطهر این مرد آسمانی و سردار دل‌های عاشقان، در کنار هم‌رزمان شهیدش حال و هوای بهشتی پیدا کرده است و افتخار دیگری نصیب دیار کریمان گشته است که مرقد مطهر این انسان وارسته و شهید والامقام و سرباز مخلص ولایت به عنوان چهارمین میعادگاه عاشقان شهدا و راهیان نور کشور ثبت ملی شد و استان کرمان افتخار دارد که ان شاءالله میزبان خوبی برای زائران سردار دل‌ها باشد. قدوم همه عاشقان بر چشم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات