صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۶۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 4 تیر

رزمایش اقتدار/ فرمانده نیروی زمینی سپاه در رزمایش اقتدار شهدای کُرد مسلمان، از آغاز مرحله نهایی این رزمایش در منطقه عمومی کردستان خبر داد و اظهار داشت: «منطقه رزمایش ابعاد بسیار وسیعی از منطقه را که بیشتر آن از مرز شمال شرق عراق است، در برمی‌گیرد.» سردار پاکپور از هدف قرار دادن عقبه‌ها و مقرهای تروریست‌ها در نقاط پیرامونی رزمایش خبر داد و افزود: «در سال‌های قبل نیز این عملیات‌ها باهدف پاک‌سازی منطقه از لوث تروریست‌ها و اشرار صورت می‌گرفت و درواقع ضدانقلاب و حامیان امنیت دریافته‌اند که ما در موضوع امنیت کشور و ملت ایران با کسی تعارف نداریم.»

نظر شورای نگهبان درباره اعتبارنامه «تاجگردون»/ آیت‌الله جنتی در نشستی با نمایندگان مجلس، گفت: «‌از هر تصمیمی که مجلس در خصوص اعتبارنامه «تاجگردون» بگیرد حمایت می‌کنیم». «نیک‌بین» عضو کمیسیون تحقیق این خبر را اعلام کرد و افزود: «آیت‌الله جنتی عنوان کرد که من خیلی خوشحالم از اینکه عدالت‌خواهانی محکم و استوار در مجلس پیدا شده‌اند. سخنگوی شورای نگهبان هم در ادامه جلسه تأکید کرد که برخی مستندات مربوط به بعد از زمان بررسی صلاحیت منتخب مردم گچساران بوده است و ما برخی اسناد را در زمان تأیید صلاحیت ایشان بررسی نکردیم.»

لایو اینستاگرام زیر ذره‌بین ماست/ رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ می‌گوید، بررسی و رصد فضای مجازی از سال گذشته به‌صورت ویژه و تخصصی در دستور کار این سازمان قرار دارد. علی ذوالقدری افزوده که پلیس امنیت در هماهنگی با دستگاه قضایی برخی را احضار کرده و با بعضی برخورد قانونی کرده است. ایسنا به نقل از ذوالقدری می‌نویسد: «در زمینة رفتار مبتذل و ناشایست یا سخنان مستهجن در لایو‌های اینستاگرامی قطعاً برخورد خواهیم کرد. ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و اشرافیت خوبی در این فضا داریم.» رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ توضیح داده که اقدامات آن‌ها تخصصی است و ربطی به پلیس فتا ندارد که به‌صورت عمومی کارش را انجام می‌دهد.

«هفت‌تپه» بیمه می‌شود!/ نماینده مردم شوش در مجلس، گفت: «با عنایت رئیس قوه قضائیه حقوق کارکنان نیشکر هفت‌تپه تا چند روز آینده پرداخت خواهد شد. به‌منظور رفع دائمی چالش این شرکت، با توجه به بدهی‌هایی که به سازمان تأمین اجتماعی دارد، امیدواریم بتوانیم نیشکر هفت‌تپه را به این سازمان واگذار کنیم.»

احکام بورس (سؤال 5)/ شخصی در گذشته سهام شرکتی را خریده و خمس آن را پرداخته، الآن پس از گذشت سال‌ها که قیمت سهام ترقی زیاد نموده فروخته و در مؤونه زندگی خرج نموده است، آیا مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش خمس دارد؟ پاسخ‌: اگر فروش و تبدیل به مؤونه، قبل از سر سال خمسی صورت گرفته است، مابه‌التفاوت خمس ندارد و الّا خمس دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات