صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۷۷۷

اخبار کوتاه سه شنبه 7 مرداد

 ساخت «باستی هیلز» با هماهنگی قبلی انجام شده بود/ رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم روستا‌ها، اظهار داشت: «در ۴ روستا که بررسی کردیم، بیش از ۱۸ هکتار از اراضی، مورد تصرف واقع شده و بیش از ۱۲۰۰ مورد ساخت‌وساز صورت گرفته که این خلاف قانون است.» حجت‌الاسلام حسن درویشیان افزود: «بعضاً مجوز‌های غیرقانونی به افراد صادر شده است. کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها متخلفین را به انجام تخلف تشویق می‌کند. ساخت باستلی‌هیلز، سازمان‌یافته و با هماهنگی‌های قبلی بوده است.» شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده است. به گزارش مشرق در تیر سال گذشته، قیمت ویلا در این شهرک خصوصی، از ۳۰ میلیارد تومان شروع می‌شود به بالا. این منطقه حدود ۳۵۰ هکتار زمین دارد و ۳۶ ویلای لاکچری در آن ساخته شده است.

 پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری به حماس/ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فاش کرد؛ ۲ ماه پیش رژیم‌های عربی به این گروه پیشنهاد دادند در چارچوب معامله قرن، ۱۵ میلیارد دلار را به‌عنوان کمک در مقابل توقف کامل فعالیت‌های مقاومت دریافت کند که او این پیشنهاد را رد کرده است.

 فرانسه اطلاعات هواپیما را منتشر نمی‌کند/ سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص رمزگشایی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اکراینی توسط فرانسه گفت: «فرانسه تکنولوژی خوانش را در اختیار دارد و این کار با حضور کشور‌های ذینفع صورت می‌گیرد و فکر نمی‌کنم فرانسه کاری کند و اطلاعات خوانده‌شده را از طرق غیررسمی منتشر کند. آن‌ها موظف هستند اطلاعات را استخراج و در اختیار کشور‌های ذینفع قرار دهند.

 هیئت‌رئیسه جدید/ هیئت‌رئیسه جدید شورای نگهبان در جلسه اخیر این شورا با رأی‌گیری اعضای فقیه و حقوقدان، به مدت یک سال برگزیده شدند. بر این اساس، آیت‌الله احمد جنتی به‌عنوان دبیر در‌ مقام خود ابقا و سیامک ره‌پیک و عباسعلی کدخدایی به ترتیب به‌عنوان قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.

 احکام سیاسی (سؤال 8): اگر نقد سیاسی سبب ایجاد فضای بی­اعتمادی شدید و در پیش گرفتن رویکرد محافظه­کارانه و نفاق آلود در جامعه شود چه حکمی دارد؟ پاسخ: نقد و تذکر دادنی که موجب بی­اعتمادی عمومی شود، جایز نیست. مقام معظم رهبری مدظله‌العالی می‌فرماید: «نقد و تذکّر بایستی جوری باشد که اعتماد عمومی را از کسانی‌ که مسئول‌اند و مشغول کارند، سلب نکند؛ تذکّر دادن باید جوری باشد که موجب بی‌اعتمادی عمومی نشود.» (بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی روز اول سال ۱۳۹۴)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات