صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۹۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 14 مرداد

دست داشتن یک شرکت مخابراتی در ترور فرماندهان مقاومت/ پایگاه خبری «شفق‌نیوز» اعلام کرد: «کمیته تحقیق در این پرونده (پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) اسناد و مدارکی را از برخی رهبران الحشد‌الشعبی به دست آورده است که بر اساس آن یک شرکت تلفن همراه متهم به دادن اطلاعات تلفن سیار یکی از همراهان المهندس در اختیار فرماندهی ارتش آمریکا در پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد شده است.» این منبع افزود: «فرماندهی ارتش آمریکا از طریق این خط تلفن، اطلاعات کافی درباره محل حضور المهندس و دیدارش با سردار سلیمانی را به دست آورده و این مسئله به روند ترور آن دو شهید کمک کرده است.»

رشد ۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ ماهه امسال/ معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: «حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ درآمدهای مالیاتی ۴ ماهه امسال رشد داشته است. عمده این رشد از محل مالیات‌های مستقیم است. بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، امسال از بسازوبفروش‌هایی که مجوز ساخت آن‌ها سال ۹۵ است، مالیات اخذ می‌شود. نگاه درآمدی به مالیات از خانه‌های خالی نداریم، بنا بر تنظیم‌گری و کاهش سوداگری است.»

مصباحی‌مقدم: می‌توان تورم را مهار کرد/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: «از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی داریم و در زمینه معادن نیز از معادن نفتی و گازی گرفته تا سنگ‌آهن، مس، روی، اورانیوم و... شرایط بسیار مطلوبی داریم. باید هزینه‌های زائد کاهش‌یافته و دولت نیز تصدی‌گری خود را کاهش دهد. تورم ما با وضعیت اقتصادی کشور تناسب نداشته و سال‌ها است که شاهد نرخ تورم دورقمی هستیم. باید نقدینگی در کوتاه‌مدت به سمت تولید هدایت شود، اما اهتمام لازم برای این کار وجود ندارد.»

سرپرستی رو به پایان/ «سلیمی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: «امضای «مدرسی خیابانی»، سرپرست وزارت صمت از ۲۲ مردادماه غیرقانونی است. آقای روحانی باید برحسب قانون یک وزیر به مجلس معرفی کنند نه دو وزیر. اگر در آینده وزارت بازرگانی از وزارت صمت جدا شد، بحث جداست؛ ولی رئیس‌جمهور اکنون به دنبال حاشیه‌سازی نباشد.»

آمریکا: همه تفنگداران زره‌پوش آبی-خاکی کشته شده‌اند/ سپاه تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد؛ تمامی ۹ سرنشین زره‌پوش آبی‌- خاکی که در سواحل کالیفرنیا دچار حادثه شده بود، کشته شده‌اند.

احکام سیاسی (سؤال 13): تحلیل و بیان مطالبی که به افشاء و تبیین مواضع سیاسی و فکری افراد منحرف می‌پردازد، چه حکمی دارد؟ پاسخ: اگر از مصادیق افشای بدعت یا افکار انحرافی و پاسخگویی به آن‌ها باشد و یا مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر باشد، با حفظ ضوابط شرعی، اشکال ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات