صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۱۲۷

نامزد ایده‌آل صهیونیست‌ها

آشوب در بیروت

الاخبار: تشکیل دولت جدید یا تنظیم مجدد ساختار سیستم (سیاسی) لبنان قابل اجرا نیست؛ زیرا انجام آن نیاز به بحث و رایزنی‌های طولانی‌مدت شبیه توافق «طائف» دارد. تنها گزینه، تشکیل دولت می‌ماند که آن هم آسان نیست و کشور را به معضل پس از استعفای «سعد الحریری» باز می‌گرداند، اما بحث‌ها این‌بار در فضایی رخ می‌دهد که بخش زیادی از بیروت بر اثر انفجار تخریب شده و خانواده‌های قربانیان خواستار انتقام هستند.

 

نامزد ایده‌آل دموکرات

نیویورک تایمز: «بایدن» به گفته خودش یک صهیونیست و یک حامی دیرینه اسرائیل است که با مسائل و بازیکنان اصلی آشناست. از دیدگاه اسرائیلی‌ها، اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود، مسائل بسیاری برای حل و فصل وجود خواهد داشت تا اسرائیل دوباره مسئله‌ای فراحزبی در واشنگتن شود، اما به طور کلی، بایدن به اندازه کافی به عنوان یک دموکرات خوب است و مسائل اسرائیل را درک می‌کند. از چشم‌انداز اسرائیلی، او یک نامزد ایده‌آل دموکرات است.

 

هنر دست ترامپ و حامیانش

رأی الیوم: اگر انفجار فاجعه‌باری که نیمی از بیروت را تخریب کرد یک اتفاق تصادفی نبوده است و آن‌طور که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته یک حمله برنامه‌ریزی شده است؛ بنابراین، آمریکا و دولت اشغالگر اسرائیلی طرف‌هایی هستند که در پشت این انفجار قرار دارند و چه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق حامیان‌شان در لبنان مسئول این انفجار هستند. بعید است ترامپ بیهوده سخن بگوید و معمولاً آنچه را که می‌داند، می‌گوید، به ویژه که او اینجا درباره لبنان صحبت می‌کند؛ کشوری که آماج فشارهای بی‌سابقه آمریکا و اسرائیل برای متشنج کردن اوضاع داخلی آن و تهدید امنیت و ثباتش از طریق روشن کردن فتیله جنگ داخلی است تا سلاح‌های مقاومت در آن برای حمایت از اسرائیل صرف و ثروت‌های نفتی و گازی آن در دریای مدیترانه غارت شوند. 

 

گزافه‌گویی‌های ناتمام

پایگاه خبری اسرائیلی والا: انگیزه نظامیانی که طی حملات قبلی حزب‌الله و وقایع اخیر در مرز لبنان حضور داشته‌اند و شاهد ماجراها بوده‌اند، به شدت کاهش پیدا کرده است. آنها حتی اشتهای خود را برای خوردن غذای روزانه از دست داده‌اند. ارتش اسرائیل باید از میزان حرافی‌ها و گزافه‌گویی‌هایش بکاهد و بر اساس واقعیت‌ها لب به تهدید بگشاید.

 

انزوای آمریکا

بلومبرگ: دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی معلق‌شده ذیل برجام خطر ایجاد بحران در سازمان ملل را به همراه دارد.این تهدیدی است که می‌تواند موجب ایجاد نتیجه‌ای شود که زمانی غیرقابل تصور می‌نمود: «منزوی کردن آمریکا با راندن متحدانی مانند فرانسه و آلمان به سمت روسیه و چین در شورای امنیت.»

 

آخرین نفس‌های داعش

العربی جدید: داعش در تبلیغات اخیرش از اوضاع کنونی در شهرهای شمال و غرب عراق، مانند ناکامی دولت در بازگرداندن آوارگان به شهرهای آزاد شده‌ و بازسازی آنها هر چند به صورت جزئی، برای تأثیر بر افکار عراقی‌ها و عضوگیری مجدد سوءاستفاده می‌کند و آن را توجیهی برای اقداماتش قرار داده است. گفتمان رسانه‌ای داعش چیزی غیر از آخرین نفس نیست که از طریق آن سعی می‌کند عراقی‌ها را بترساند یا هرگونه حمایتی یا همدلی به دست آورد، اما این هدف محقق نخواهد شد.

 

تاج و تخت خالی

میدل‌ایست‌آی: هم‌زمان با آغاز پادشاهی «ملک سلمان» و ولیعهدی پسرش «محمد» که زمام امور را تقریباً از دست پدر خارج کرد، پیامد اجرای سیاست‌های افراطی در این کشور از یک آینده تاریک برای سعودی‌ها خبر می‌دهد. ملک سلمان از صحنه سلطنت حذف خواهد شد و قصر پادشاهی را بدون هیچ دستاوردی ترک خواهد کرد؛ چرا که «محمد‌بن‌سلمان» ولیعهد عربستان از توهین‌آمیزترین روش‌ها و توطئه‌ها علیه رقبای سیاسی خود استفاده کرده است، اقداماتی که می‌تواند پس از حذف شدن پدر،تاج و تخت ولیعهد را تهدید کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات