تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۰۱

واکنش حزب‌الله به جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در النصیرات

معاون دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه رژیم اشغالگر بعد از وحشیانه‌ترین جنایت‌هایی که در غزه انجام داده به هیچ چیز نرسیده، تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی موجب شد مسئله فلسطین تبدیل به اولویت جهانی شود و امروز همه جهان از وحشی‌گری اسرائیل صحبت می‌کنند.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در واکنش به جنایت هولناکی که روز گذشته، شنبه، ارتش رژیم اشغالگر در اردوگاه النصیرات علیه صدها غیرنظامی فلسطینی مرتکب شد اشاره کرده گفت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چهار تن از اسرای خود را که نزد حماس هستند، آزاد کرده و به دستاوردهایی رسیده است، اما نگفت بهایی که برای آزادی آنها پرداخت شده 120 هزار شهید و مجروح مرد و زن فلسطینی و هزاران کشته و زخمی اسرائیلی است.

شیخ نعیم قاسم در مراسمی که توسط انجمن پیشاهنگان امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف در بیروت برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم می‌گوییم که این یک شکست وحشتناک است و رژیم اشغالگر نتوانست برخی اسیران خود را جز بعد از این جنایات وحشتناک و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از نیروهای خودش آزاد کند و بنابراین، اسرائیل به چه دستاوردی رسیده است؟

این مقام حزب‌الله تأکید کرد: ما همچنان بر این باوریم که پیروز این نبرد مقاومت فلسطین خواهد بود.

وی در ادامه به دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی اشاره و اعلام کرد: یکی از دستاوردهای بزرگی که طوفان الاقصی حاصل کرد این بود که امروز همه جهان درباره مسئله فلسطین صحبت می‌کند، همچنین شاهد برگزاری تظاهرات‌ها برای دفاع از مسئله فلسطین هستیم و می‌بینیم که همه دنیا به‌خاطر مسئله فلسطین موضع‌گیری می‌کنند و در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌ایستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: همچنین کشورهایی هستند که دیپلمات‌های خودشان را از اراضی اشغالی خارج کرده‌اند، برخی کشورها نیز کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند و بیش از 140 کشور در سازمان ملل متحد حق فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند، همه این‌ها چیزهایی است که قبل از طوفان الاقصی وجود نداشت.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: مهم این است که امروز همه جهان درباره وحشی‌گری اسرائیل صحبت می‌کند و این‌که این رژیم غاصب، خطری برای کل بشریت است و جنایت‌هایی که انجام می‌دهد جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محسوب می‌شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: فداکاری‌های مجاهدان مقاومت در جنگ با عناصر دشمن از فاصله صفر، دلیلی بر شجاعت، سربلندی، استواری و ادامه مقابله با دشمن است. این شهدا و رزمندگان مقاومت پیروزی را برای امت اسلامی رقم می‌زنند؛ اما هیولاهای وحشی اسرائیلی کنار دولت آمریکا که از آنها حمایت می‌کند هرچقدر هم که زمان بگذرد به هیچ موفقیتی نمی‌رسند و پیروزی در نهایت برای مؤمنان است.

درحالی که ارتش رژیم اشغالگر حملات جنون‌آمیز خود به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را از هفته گذشته تشدید کرده است، در جنایت هولناکی که این رژیم دیروز در این اردوگاه انجام داد، دست‌کم 210 غیرنظامی شهید و بیش از 400 نفر هم زخمی شدند.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در پیامی تلگرامی اعلام کرد: آنچه دشمن صهیونیستی در النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد یک جنایت جنگی ترکیبی است که اولین متضرر آن اسرای خود دشمن بودند.

ابوعبیده تأکید کرد: دشمن صهیونیستی از طریق ارتکاب جنایتی هولناک و وحشیانه توانست تعدادی از اسرای خود را آزاد کند اما همزمان برخی دیگر را نیز به قتل رساند، این عملیات خطری بزرگ برای اسرای دشمن خواهد بود و اثراتی منفی بر شرایط اسارت آن‌ها و زندگی‌شان خواهد داشت.

جنبش حماس هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه ارتش رژیم اشغالگر درباره آزادی چند اسیر پس از 8 ماه اعلام کرده است، شکست راهبردی آنها در غزه را تغییر نمی‌دهد. مقاومت هنوز شمار زیادی اسرا را در اختیار دارد و قادر به افزایش تعداد آنهاست؛ همان طور که در عملیات اخیر در اردوگاه جبالیا این کار را انجام داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات