صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۸۰۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 26 شهریور

استقبال تحقیرآمیز آمریکا از وزیرخارجه بحرین/ پایگاه اطلاع‌رسانی «ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه» بحرین روز سه‌شنبه با اشاره به سفر دیروز الزایانی وزیر امور خارجه این کشور به واشنگتن که فقط توسط هیئت کوچک و سطح پایینی از مقامات آمریکایی در فرودگاه مورد استقبال قرار گرفت، نوشت: «مقامات آمریکایی توافق بحرین با رژیم اسرائیل را که از آن به عنوان «توافق بزرگ» نام می‌برند، بزرگی این توافق را با تحقیر و اهانت به رژیم آل خلیفه در هم آمیختند. این حال‌وروز برخی از رژیم‌های مزدور عرب است که با اطاعت از «دونالد ترامپ» می‌خواهند با سازوبرگ نظامی خود، آن‌ها را در برابر خشم مردم یا آنچه آن‌ها تهدید ایران می‌دانند، حفظ کنند و این مزدوران در مقابل رسانه‌های مختلف بیش از آنچه در اتاق‌های دربسته انجام می‌شود، بسیار تحقیر می‌شوند.»

قدرت‌نمایی کور با اتهام زنی بچگانه!/ «پولیتیکو» اخیراً به نقل از برخی منابع اطلاعاتی واشنگتن مدعی شد ایران قصد ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را دارد. دونالد ترامپ با استناد به این اتهام‌های بی‌اساس، در پیامی توئیتری زبان به تهدید ایران گشود و نوشت: «هرگونه حمله علیه آمریکا به هر شکل که باشد، با حمله متقابل به ایران مواجه خواهد شد که ۱۰۰۰ بار شدیدتر است.» سیاست ایران در قبال آمریکا کاملاً روشن است. ایران بر خروج آمریکا از منطقه تأکید دارد. وقتی هزاران سرباز آمریکایی در منطقه حضور دارند، چه نیازی به ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی است؟!

چرا رهبر انقلاب حضور عزاداران در حسینیه امام را نپذیرفت؟/ وزیر بهداشت گفت: «به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند، حاضر باشند. ایشان فرمودند که چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌‌ها هستم.» دکتر نمکی با اذعان به خیز جدید کرونا در اکثر استان‌های کشور، گفت: «با رویکرد رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه و اینکه فکر کنیم همه کشور قرمز است، امیدواریم از ۱۱ مهرماه بتوانیم برگزاری نماز جمعه را داشته باشیم.»

اجرای چراغ خاموش «سند ۲۰۳۰»/ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اجرای سند 2030 در بدنه وزارت آموزش‌وپرورش و برخی مهدهای کودک، اظهار کرد: «با وجود اینکه بارها فریاد زدیم که برخی افراد در حال اجرای سند 2030 هستند اما نه‌تنها به آن توجه نشد، بلکه مفاد این سند به برخی کتب درسی نیز وارد شده است.»

احکام سیاسی (سؤال 41): اگر عیب فرد را به صورت غیرمستقیم، به خود فرد به‌طوری مطرح کند که خجالت نکشد و موجب آزار وی نشود و همراه با بیان محاسن فرد باشد، حکمش چیست؟ پاسخ: جایز و خداپسندانه خواهد بود، زیرا این شیوه، روابط را اصلاح، خوبی‌ها را اشاعه و موجب از بین رفتن حسادت‌ها و کینه‌ها می‌­شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات