صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۱۰

رهبر انقلاب: طرف اصلی نبرد در دفاع مقدس، صدام و حزب بعث نبود

ـ‌ از اسلام دفاع کردند، از عزت ملی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند. برخی از آنها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند.
محورهای سخنان فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
ـ امروز را به مناسبت چهلمین سال از آغاز دفاع مقدس و تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیشکسوتان جلوداران عرصه دفاع مقدس می‌دانند بسیار کار به‌جا و درستی انجام گرفته است و تکریم نکوداشت، جزو وظایف حتمی ملی ماست.
ـ پیشکسوستان و رزمندگان که امروز روز تکریم آنهاست چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که از جان گذشتند و جان را کف دست گرفتند و از آسایش زندگی خانوادگی پدر مادر و در مواردی از آینده چشم پوشیدند صرف نظر کردند و همه داشته‌های خودشان را بردند به مصاف دشمنی که تشخیص داده بودند بایستی در مقابل او از مرز و بوم و اسلام دفاع کنند.
ـ‌ از اسلام دفاع کردند، از عزت ملی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند. برخی از آنها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند.
ـ ما کی می تـوانیم اهمیت وعظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ وقتی عظمت کار مشخص ‌شود. من در چند جمله کوتاه، چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح می‌دهم. البته این ها مطالبی است که بارها گفته شده و باید بارها تکرار کنیم و آنچه حقیقت است این است که بارها و بارها باید بگوییم.
ـ طرف اصلی نبرد، صدام و حزب بعث نبود؛ اینها وسیله بودند. عناصر اصلی، صدام را پیش انداخته بودند.
ـ قدرت‌هایی بودند که از اینکه یک عنصر جدیدی در این منطقه بر اساس دین و اسلام به ایجاد شود از این نگران بودند.
ـ فقط آمریکا نبود، شوروی آن روز بود، ناتو بود و کشورهای اروپای غربی و اروپایی شرقی هم بودند. 
ـ‌کاروان نظامی کمک به صدام به صورت پیوسته جلوی چشم ما و دید ما بود. کشتی‌ها از بنادر امارات هر روزه بدون وقفه برای کمک به صدام اعزام می‌شدند.
ـ از داخل هم شرایط کشور جوری بود که دشمن را تشویق می‌کرد که حمله نظامی را آغاز کند؛ وضع داخلی کشور و وضع نیروهای مسلح. در درجه اول، ارتش تازه از زیر یوغ فرماندهان طاغوتی خارج شده بود. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات