صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۵۱۸۰

اخبار کوتاه دوشنبه 14 مهر

نابودی یک ملت در انتظار ماست!/ «محمداسماعیل اکبری» مشاور عالی وزیر بهداشت، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر سیما، درباره دلایل اجرا نشدن سیاست‌های کلی جمعیت، گفت: «به هزار و یک دلیل حتی یک لایحه نیز درباره اجرای این سیاست‌ها ارائه نشده و اولین دلیل هم این است که اساساً اعتقادی به این امر وجود ندارد.» اکبری با بیان اینکه تبعات کاهش و پیری جمعیت بسیار خطرناک است، تصریح کرد: «این امر به منزله نابودی یک ملت است و اینگونه نیست که تورمی به وجود آید یا اقتصاد لطمه می‌خورد یا مثل کرونا تعدادی مبتلا می‌شوند و جان می‌بازند، بلکه وقتی ساختار جمعیتی به هم می‌خورد به معنی نابودی یک ملت است و موضوع لطمات اقتصادی، فقط یک بخش آن است.»

جهت‌گیری‌های انتخاباتی دو جریان سیاسی کشور/ با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، عملاً شاهد جهت‌گیری‌های انتخاباتی از سوی روزنامه‌های دو جریان سیاسی کشور هستیم. در همین راستا اصلاح‌طلبان که از ماه‌ها قبل عملاً فضای رسانه‌ای کشور را انتخاباتی کرده بودند، صریح‌تر شده و به تبلیغ چهره‌هایی چون ظریف روی آورده‌اند. روزنامه‌های اصولگرا همچنان تمرکز خود را بر انتقاد از دولت در دو حوزه اقتصاد و سیاست خارجی متمرکز کرده‌اند.

ناپدید شدن نهاده‌های دامی بعد از واردات!/ مديرعامل اتحاديه مرغداران گوشتی می‌گوید: «یک بخش از دولت می‎گوید نهاده را کامل وارد کردیم، بخش دیگر می‎گوید نهاده کافی در اختیار من قرار نگرفته. بعد می‎بینیم که نهاده در بازار آزاد فراوان است.» تناقضات مدیران مسئول در این موضوع نشان می‌دهد نظارت کافی برای توزیع مناسب و صحیح نهاده‌های دامی در کشور وجود ندارد و دود این ضعف‌های مدیریتی همچنان به چشم ملت می‌رود.

ارتش ۵ دقیقه‌ای رضاشاه/ در کتاب «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران» آمده است: «در یکی از روزهایی که رضاخان از ارتش سان دیده بود، از مستشار نظامی فرانسوی ارتش پرسیده بود؛ قدرت این ارتش در جنگ با ارتش شوروی چقدر است؟ او گفته بود فقط پنج دقیقه می‌تواند مقاومت نماید!»

خودزنی به سبک ارتش آمریکا!/ شبکه سی‌بی‌اس آمریکا خبر داد: «در پایگاه نظامی «فورت برگ»، تعداد سربازانی که به وسیله خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، سه برابر بیشتر از سربازانی است که توسط دشمن کشته شده‌اند!»

احکام سیاسی (سؤال 54): در مواردی که وظیفه گفتن دروغ یا توریه کردن است، راست گفتن چه حکمی دارد؟ پاسخ: جایز نیست و چنانچه مفسده‌ای به دنبال داشته باشد، به عهده فرد است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات