صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۴۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 16 مهر

روایت سایت آمریکایی از مقاومت حداکثری ایران/ «ریسپانسیبل استیتکرفت» نوشت: «در مقابل استراتژی فشار حداکثری آمریکا، ایران با حداکثر مقاومت خود مقابله به‌مثل می‌کند. فشار حداکثری توسط جان بولتون و اندیشکده جنگ‌طلب دفاع از دموکراسی ایجاد شد، فرضیه اصلی آن این بود که فشار حداکثری، اقتصاد ایران را با محدودیت‌های شدیدی روبرو می‌کند که ایرانی‌ها چاره‌ای جز مذاکره ندارند. اگر آمریکا می‌خواهد در مورد یک معامله بزرگ‌تر و بهتر صحبت کند، ابتدا باید دوباره وارد برجام شود و ضرر‌های خود را به تهران جبران کند.»
 
وزارت صمت حریف مافیای گوشی آیفون نشد/ با توجه به کمبود ارز برای واردات دارو و نیاز‌های اساسی، چندی پیش وزارت صمت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو را ممنوع کرد، اما با لابی گسترده مافیای موبایل، وزارت صمت از این تصمیم صرف‌نظر کرد. این در حالی است که رهبر انقلاب چندی پیش از واردات سالانه ۵۰۰ میلیون یورو گوشی آیفون اظهار نارضایتی کرده بودند. در شش‌ماهه اول امسال، ۸۲ درصد گوشی‌های وارداتی مسافری بالای ۳۰۰ یورو متعلق به آیفون است که فقط دهک‌های بالا می‌توانند از آن استفاده کنند.

دینار عراقی چند؟! / «ناصر باغستانی»، کارشناس اقتصادی نوشت: «شاید امسال به دلیل اینکه قسمت نشده مسافر اربعین باشید، به نرخ دینار عراق توجه نکرده باشید. خوب است بدانید نرخ هر ۱۰۰۰ دینار که سال گذشته حدود ۱۰ هزار تومان بوده، امسال حدود ۲۵ هزار تومان است؛ یعنی هرقدر سال گذشته برای سفر اربعین هزینه کردید باید امسال ۲.۵ برابر آن می‌پرداختید؛ یعنی برای سفر از مهران تا نجف با ون (۱۷ هزار دینار) باید حدود ۴۵۰ هزار تومان هزینه بپردازید.»

حاجی‌زاده: ایران جزو ۱۰ کشور اول در حوزه رادار است/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور گفت: «این رادار‌ها قادرند تا برد ۳۵۰ کیلومتر پرنده‌های پنهان‌کار را شناسایی و با توجه به ارتفاع هدف برای پرنده‌ها و سایر اهداف تا برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را کشف و رهگیری کنند. اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتماً ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.»

احکام سیاسی (سؤال ۵۶): تهمت زدن به دیگران در صورت عدم اثبات چه حکمی دارد و وظیفه کسی که تهمت زده چیست؟ پاسخ: تهمت از گناهان بزرگ است و توبه جدی و واقعی از آن لازم است و باید گفته‌های خود را نزد هر کس که رسانده است، تکذیب کند و رضایت کسی را که به او تهمت زده است، به دست آورد. (سایت لیدر، ۸ مهر ۱۳۹۸)
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات