صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۵۳۳۱

اخبار کوتاه دوشنبه 21 مهر

علت محبوبیت امام خمینی(ره)/ نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به کسانی که تلاش کردند سفر «نواز شریف»، نخست‌وزیر اسبق این کشور به انگلیس را به حضور امام خمینی(ره) در فرانسه تشبیه کنند، گفته است: «این مقایسه از مبنا غلط است؛ زیرا نواز شریف خود از کشور گریخته است و پرونده‌های فساد مالی مختلف علیه وی وجود دارد. مردم ایران امام خمینی(ره) را از صمیم قلب دوست داشتند و علت اصلی محبوبیت امام خمینی ساده‌زیستی ایشان بود. زمانی که رهبر انقلاب اسلامی ایران از دنیا رفت از ایشان تنها یک خانه ساده باقی ماند، نه کاخ‌ها و برج عظیم در لندن که متعلق به نواز شریف است.»
چین به اندازه ایران منطقه آزاد ندارد؟!/ «محمدحسن آصفری»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر متذکر شد: «افزایش مناطق آزاد امروز متأسفانه به یک کار تبلیغاتی برای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است. ایجاد مناطق آزاد تهدیدی برای تولید ملی است، به وعده انتخاباتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است. تعداد مناطق آزاد کشور چین با آن همه گستردگی، یک سوم مناطق آزاد ایران هم نمی‌شود. افزایش تعداد مناطق آزاد به تولیدکننده و به صادرکننده‌های کشور ما آسیب می‌زند.». بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که گسترش مناطق آزاد طی سالیان اخیر نه تنها موجب رونق تولید ملی نشده است، بلکه به شاهراهی برای قاچاق کالا از بیرون از مرزها به داخل کشور تبدیل شده است.
احتمال حیله‌گری در پای صندوق رأی!/ نامزد دموکرات انتخابات آمریکا گفت: «تنها در صورتی از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر شکست خواهم خورد که فریب و حیله گری در پای صندوق‌های رأی روی دهد. من از شما می‌خواهم حتماً در انتخابات پیش رو مشارکت داشته باشید؛ به این دلیل که تنها در یک شرایط ما در انتخابات شکست خواهیم خورد و آن وقوع حیله‌گری در پای صندوق‌های رأی است. دونالد ترامپ تلاش می‌کند میزان مشارکت عمومی در انتخابات را کاهش دهد. وی می‌کوشد حامیان حزب دموکرات را با تشکیک در امنیت رأی‌گیری پستی از رأی دادن دلسرد کند.»
احکام سیاسی (سؤال 59): آیا هادیان سیاسی مجاز به سب و لعن افراد در هنگام سخنرانی و تبیین و تحلیل مسائل سیاسی هستند؟
پاسخ: لعن کردن در برخی موارد مانند لعن نسبت به افرادی که به اذیت و آزار اولیای خدا می¬پردازند، جایز است، مگر در صورتی که موجب فتنه و فساد شود. و«سَبّ» که به معنای شتم و دشنام است، با توجه به آیات شریف قرآن و روایات و سیره مسلمانان از نظر شرع مقدس اسلام حرام و ممنوع است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات