صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۷۸

پاکستان به دنبال قطع رابطه با فرانسه است

«اسد قیصر» رئیس پارلمان پاکستان از بررسی قطع روابط دیپلماتیک این کشور با فرانسه خبر داد.

به گفته وی، اسلام و یا هیچ دین دیگری توهین و گستاخی به پیامبر اکرم(ص) را تحمل نمی‌کند.

تظاهرات اعتراض آمیز به افزایش اسلام‌هراسی در غرب بویژه بازنشر کاریکاتور‌های موهن در فرانسه و اظهارات توهین آمیز و ضد بشری رئیس جمهور این کشور، در پاکستان همچنان ادامه دارد.

پیشتر نیز  نمایندگان پارلمان پاکستان ابراز انزجار و خشم خود را نسبت به تحرکات اخیر علیه مقدسات اسلامی و بی‌حرمتی به ساحت نورانی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) را با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرده بودند.

همچنین «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان قطعنامه مربوط به محکومیت اسلام‌ستیزی و انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه را در صحن علنی پارلمان این کشور ارائه کرده بود که به اتفاق آراء تصویب شد.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) برای دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی، اخیرا انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرد. حرکتی که توجیه آن «آزادی بیان» بوده است حال آنکه بر مبنای اسناد حقوق بین‌الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت‌های آن، به هیچ وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام جزو آزادی بیان به شمار نمی‌آید.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. وی آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبه‌رو شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات