خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۸۹

اقدام نسنجیده ورزشکار مشهدی

پایگاه بصیرت / سید محمد حسینی/
اکثریت جامعه ورزشکار کشورمان ضمن تبعیت از قوانین کشور همواره با روحیه پهلوانی، کرامت و تعصب دینی، احترام ائمه اطهار علیهم السلام را حفظ و صیانت می‌نمایند. با این حال در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که یکی از ورزشکاران رشته بدنسازی شهر مشهد به بهانه تشدید سختگیری‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی مراکز ورزشی، در استوری اینستاگرامی خود ضمن انتقاد از سختگیری‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و ایجاد دوگانه اماکن عمومی و ورزشی و اماکن مذهبی و دینی، به باز بودن حرم مطهر امام رضا‌(ع) اشاره کرده و این عمل را نشانه دوگانگی قوانین برشمرده است.
این در حالی است که مقایسه اماکن ورزشی با حرم مطهر رضوی به دلایل مختلف اشتباه است.
اول اینکه مراکز ورزشی به ویژه سالن‌های بدنسازی مکان‌هایی سربسته و محصور می‌باشند در حالی که از همان ابتدای شروع بیماری کرونا ابتدا همه آستان‌های مقدس و اماکن مذهبی به کلی تعطیل شد و حتی پس از رفع محدودیت ها، بازگشایی فقط شامل صحن‌ها و اماکن با فضای باز شده و در همین مکان‌ها هم رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب و استفاده از ماسک الزامی می‌باشد.
دوم اینکه در اماکن ورزشی به علت محدودیت فضا و تحرک زیاد ورزشکاران و عدم امکان استفاده از ماسک در هنگام ورزش‌های سنگین و پرتحرک امکان انتقال بیماری به شدت زیاد است و این در حالی است که زائرین حرم‌های شریف در کمال آرامش و در فضایی گسترده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب و استفاده اجباری از ماسک حضور می‌یابند؛ لذا مقایسه مراکز ورزشی با اماکن مذهبی به ویژه اعتاب مقدسه یک قیاس اشتباه و از مصادیق دادن آدرس اشتباه به مخاطبین فضای مجازی که مخاطب عام دارد، می‌باشد. دادن آدرس اشتباه و تحریف واقیت از استراتژی‌های مشخص جنگ روانی دشمن است که متاسفانه عامه مردم به ویژه سلبریتی‌ها از آن بهره برده و جو جامعه را ملتهب و متشنج می‌کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات