صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۶۵۵۷

ایتالیا به دنبال خروج از اتحادیه اروپا است

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و واکنش ضعیف سایر کشورهای عضو به این مسئله ایتالیا را نیز به فکر انداخته که دومین کشوری باشد که از این اتحادیه خارج می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات حاصل از نظرسنجی انجام شده توسط یورو نیوز نشان می‌دهد در صورتی که تایید شود برگزیت برای انگلیس سودمند بوده است ایتالیا نیز دومین کشوری خواهد بود که از این اتحادیه خارج می‌شود، زیرا فرانسه و اسپانیا خیلی در تغییر رابطه با اتحادیه اروپا  واکنش قدرتمندی نشان نمی‌دهند.

به گزارش اکسپرس، سرجیو مونتانارو سخنگوی حزب ایتالیکزیت «Italexit»، برنامه‌هایی را برای خارج شدن رم در کمتر از دو سال  از اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

سخنگوی حزب ایتالیکزیت اعلام کرد: هدف ما خروج از اتحادیه اروپا است، زیرا این کار امکان پذیر است. مردم ایتالیا درست مثل انگلیسی‌ها می‌خواهند از این قفس خارج شوند.

مونتانارو این طرح را کاملاً ساده توصیف کرد و گفت: افرادی که با طرح خروج رم از اتحادیه اروپا موافق باشند به پارلمان راه پیدا می کنند. مونتانارو خاطرنشان کرد: تاکنون چندین مجموعه امضا‌ برای این کار جمع آوری شده است.

سخنگوی حزب ایتالکزیت اظهار کرد: بعد از خروج از اتحادیه به دنبال مذاکره با سایر کشور‌هایی خواهیم بود که قصد انجام معاملات تجاری با ما را دارند و این بدان دلیل است که ما معتقدیم پیام هویت ملی را با خود حمل می‌کنیم و کنترل کشور خود و واحد پول آن را به دست می‌گیریم.

 مونتانارو ادعا کرد ایتالکزیت در ژوئیه سال ۲۰۲۰ تشکیل شده و از «نایجل فراژ»، رهبرحزب برگزیت انگلیس الهام گرفته است. او درباره فراژ گفت: «ما او را بسیار تحسین می‌کنیم. برای افرادی که می‌خواهند اتحادیه را ترک کنند و نه فقط برای ایتالیایی‌ها، بلکه برای هلندی‌ها، فرانسوی‌ها، یونانی‌ها، او تجسم توانایی انجام این کار است».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات