اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۵۸۸
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

تولید داخلی اقتصادکشور را‌ احیا می کند اگر دولت اراده کند

در شرایط فعلی سیاست های اقتصادی لیبرالیسم در جهان به بن بست خورده و اکنون ما در کشور های قدرتمند اقتصادی شاهد آن هستیم که این کشور ها با استفاده از  توانمدی ظرفیت داخلی ، اقتصاد خود را مقاوم و حتی جهانی  کرده اند.
سعید ترکاشوند- خبرنگار/بیژن عبدی اقتصاد دان و تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری بصیرت به شرایط فعلی اقتصاد کشور و ریزش قیمت در بازار مسکن و خودرو  اشاره کرد و گفت: در خصوص این موضوع تصور این است  دولت در این زمینه  اراده ندارد و همواراه سعی می کند گشایش های اقتصادی را به مذاکره  گره بزند.

این اقتصاد دان تاکید کرد: در ۷سال اخیر ، مسئولان دائما به دنبال لغو تحریم ها بودند ؛در این مدت ایران حسن نیت خود را ثابت کرد اما طرف مقابل به جای وفای به عهد خود، تنها تحریم ها را دو برابر کرد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره با تکیه به توانمندی های داخلی و تامین نیاز های کشور از  طریق کالا های داخلی اشاره و تاکیدات به سزایی دارند ؛ اکنون نیز ایشان در جلسه اخیر با سران قوا نیز  به این نکته اشاره کردند و باز هم یادآوری کردند که مذاکره جدید متناسب با شرایط گذشته ، حلال مشکلات اقتصادی کشور نیست.
 
فروپاشی اقتصاد کشور از  دروغ تا واقعیت
عبدی اظهار داشت :برخی از رسانه ها مدعی هستند که اقتصاد کشور در حال فروپاشی است اما این در حالی صورت می پذیرد که اقتصاد کشور تماماً وابسته به کشور های خارجی باشد اما کشور ما در ایام ‌تحریم  با استفاده از  روش دور زدن تحریم ها  عددی بالغ بر ۷۰۰ الی ۷۵۰ هزار بشکه نفت صادر می کند.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد: تکیه به تولیدات داخلی  میتواند اقتصاد کشور را برای بار دیگر احیا کند و این نیازمند اراده محکم دولت در خصوص تقویت این موضوع است؛ شرایط اقتصادی کشور این پتانسیل را دارد که با تمرکز و همت مسئولان دولت بر تولید داخل بسیاری از مشکلات اقتصادی حل ‌می شود.

وی در آخر اضافه کرد : در شرایط فعلی سیاست های اقتصادی لیبرالیسم در جهان به بن بست خورده و اکنون ما در کشور های قدرتمند اقتصادی شاهد آن هستیم که این کشور ها با استفاده از  توانمدی ظرفیت داخلی ، اقتصاد خود را مقاوم و حتی جهانی  کرده اند.
 مقام معظم رهبری همواره علاج اقتصاد کشور را در داخل میدانند و در سخرانی ها و دیدار هایی که با مسئولین کشور داشته اند این نکته را گوشزد کرده اند. با این وجود جریانی در کشور هستند که به جای این که با مدیریت منظم شرایط اقتصادی کشور را سامان دهند ، همواره راه حل کشور را در خارج و در گرو مذاکره با آمریکا می داند و بر همین اساس بر توانمدی های و ظرفیت های داخلی چشم پوشی می کنند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات