22 مهر ماه سال 98 سازمان اطلاعات سپاه با انتشار یک اطلاعیه رسمی خبر دستگیری «روحالله زم» سرکرده پایگاه و کانال فتنهانگیز «آمدنیوز» را به اطلاع افکار عمومی رساند و به چهار سال جنگ روانی این شبه رسانه علیه ملت ایران پایان داد. روحالله زم مؤسس و ادارهکننده آمدنیوز در حالی گرفتار تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه شد که به طور کامل تحت پوشش حفاظتی سرویسهای اطلاعاتی غربی قرار داشت و دسترسی به وی از هر نظر ناممکن جلوه میکرد، با این حال پاسداران سبزپوش با طراحی یک عملیات پیچیده و تحیرآور زم را به تور اطلاعاتی خود انداخته و او را برای اجرای عدالت وارد کشور کردند.
عملیات دستگیری زم به دست سپاه را میتوان یکی از شاهکارهای اطلاعاتی تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی دانست؛ چرا که این دستگیری افزون بر وارد کردن یک شوک بزرگ روانی به جریان رسانهای ضد انقلاب و سرویسهای اطلاعاتی حامی آنها، موجب شد تا افکار عمومی کشورمان از زبان زم به ماهیت سیاه رسانههای معاند ضد انقلاب پی برده و دیوار لرزان اعتماد آنها به رسانههای معاند فرو ریزد که این موضوع را میتوان مهمترین دستاورد شکار زم در حوزه جنگ نرم دانست.
برای درک بهتر این مسئله باید به این نکته توجه داشت که آمدنیوز در طول دوران فعالیت خود با اتخاذ شعار فریبنده «آگاهی، مبارزه و دموکراسی» و بهرهگیری از رویکرد افشاگری علیه مسئولان، درصدد ایجاد شکاف بین تودههای مردم و حاکمیت بود تا در پی تشدید شکافها و افزایش بیاعتمادی مردم به حکومت، زمینه بروز اعتراضات و خشونتهای سیاسی سازماندهی شده در کشور فراهم شود. زم به لطف تخصص خود در حوزه رسانه و جنگ روانی و تکیه بر تکنیک شایعهپراکنی در طول دوران فعالیت آمدنیوز به مثابه مغز متفکر این رسانه معاند عمل میکرد و مأموریت کلیدی او طراحی و تولید شایعات تکاندهنده علیه ارکان کشور بود و در این مسیر هم هیچ خط قرمز اخلاقی و انسانی جلودارش نبود؛ به گونهای که آمدنیوز به لطف شایعات محیرالعقول زم در اندک زمانی توانست به تریبون اصلی جبهه رسانهای ضد انقلاب بدل شده و هزینههای زیادی را به کشور و ملتمان تحمیل کند؛ اما حال پس از گذشت بیش از یک سال از دستگیری وی سرانجام حکم اعدام زم تایید و او به دار مجازات آویخته شد. هر چند نقطه پایان زندگی زم با اعدام رقم خورد؛ اما باید به این نکته مهم توجه داشت که مرگ زم به منزله بسته شدن پرونده آمدنیوز نیست و خلاصه کردن آمدنیوز در زم یک خطای راهبردی است؛ زیرا عناصر نفوذی و خود فروخته زیادی در داخل و خارج کشور در جمعآوری اطلاعات و طراحی و اجرای جنگ روانی به آمدنیوز کمک می کردند که میتوانند در آینده به خلق آمدنیوزهای جدید با تکیه بر همین افراد خودفروخته و نفوذی منجر شود و بار دیگر زحمت شکار آنها به دوش سبزپوشان سپاه بیفتد.