صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۴۹

مقام‌های آمریکا نگران دزدیده شدن برنامه‌های وصل دوباره برق هستند

مقام‌های آمریکایی به صورت علنی گفته‌اند اعتقاد ندارند که آژانس اطلاعاتی SVR روسیه در جریان یک حمله سایبری ادعایی به احتمالا صدها شبکه در آمریکا به سیستم‌های طبقه بندی شده "رخنه کرده" و ارتباطات و برنامه‌های حساس را دزدیده باشد اما طبق گزارش نیویورک‌تایمز همان مقام‌ها به طور خصوصی می‌گویند هنوز مطمئن نیستند که دقیقا چه چیزهای برده شده و چه چیزهایی برده نشده‌اند.

به گزارش پایگاه د ویک، در حالی که آژانس اطلاعاتی آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور از این که سرویس اطلاعاتی SVR روسیه در پشت این نفوذ بوده مطمئن هستند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعای اینکه چین به جای مسکو احتمالا در آن دست داشته را مطرح کرده است. مقامهای آمریکایی نگران هستند که سرویس SVR توانسته به اطلاعات حساس، هر چند طبقه بندی نشده متعلق به قربانیانی نظیر کمیسیون تنظیمی فدرال انرژی دست پیدا کرده باشد.

به عنوان مثال گزارش شده که احتمالا هکرها به اسناد فنی برنامه Black Start درخصوص چگونگی برقراری مجدد برق در صورت بروز یک قطع برق گسترده دسترسی پیدا کرده‌اند.

در صورت مطرح بودن این مورد، روسیه به صورت نظری فهرستی از سیستمهایی دارد که می‌تواند هدف بگیرد تا جلوی وصل شدن دوباره برق را بگیرد.

گزارش نیویورک‌تایمز زوایای جدیدی از این حمله سایبری را که احتمالا تا ماه‌ها یا حتی سالها به طور کامل درک نخواهد شد، روشن می‌کند.

برخی از افشاگری‌ها شامل این حقیقت هستند که ظاهرا ابعاد این هک کردن گسترده‌تر از آنچه که در ابتدا تصور می‌شد، است و اینکه هکرها "نفوذشان را از سرورهایی در داخل آمریکا با بهره برداری از ممنوعیت‌های قانونی در آژانس امنیت ملی مدیریت کرده‌اند".

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات