صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۶۱۵

دبیر کل ناتو: منتظرهمکاری نزدیک با «جو بایدن» هستیم

دبیر کل ناتو در یادداشتی بر لزوم تقویت ناتو در حوزه نظامی و فناوری تاکید کرد و نوشت که منتظرهمکاری بسیار نزدیک با "جو بایدن" رئیس جمهور منتخب ایالات متحده است

‌دبیر کل ناتو روز دوشنبه در یادداشتی  بر لزوم  تقویت ناتو در حوزه نظامی و فناوری تاکید کرد و نوشت که مشتاقانه منتظر همکاری بسیار نزدیک با «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده است.

«ینس استولنتبرگ» دبیر کل ناتو در مطلبی که روز دوشنبه در وبگاه «دیفنس نیوز» منتشر شده نوشت، ناتو باید آماده مقابله با هرچالشی  در هر زمان باشد و برای محافظت از شهروندان خود ارتش‌های ناتو نقش مهمی را برای مقابله با تهدیدها از جمله کرونا ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگر این یادداشت بر لزوم تداوم سرمایه گذاری در امور نظامی و حفظ برتری نظامی از جمله هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی تاکید کرد. دبیر کل ناتو همچنین بر لزوم تقویت ناتو در نبرد با تروریسم بین‌المللی در عراق و افغانستان  و تنش زدایی بین متحدان ناتو در شرق دریای مدیترانه از جمله بین یونان و ترکیه و توسعه ساز و کاری در این زمینه تاکید کرد.

 وی درباره چین نیز نوشت: «در حالیکه ناتو به عنوان یک اتحاد منطقه‌ای باقی خواهد ماند، ما باید برای مقابله با چالش‌های جهانی مانند ظهور چین، رویکرد جهانی‌تری در پیش بگیریم. چین دشمن ما نیست. ظهور آن در صحنه جهانی فرصت‌ها و چالش‌هایی نیز به همراه دارد. چین دومین بودجه نظامی بزرگ جهان را در اختیار دارد و با سرعت بالایی به نوین سازی ارتش خود ادامه می‌دهد.»

دبیر کل ناتو در خاتمه این یادداشت نوشت: «آنچه که مسلم است فقط در صورت قدرتمند بودن آمریکای شمالی و اروپا می‌توانیم قدرتمند باشیم. بنابراین من مشتاقانه منتظر همکاری بسیار نزدیک با "جو بایدن" رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده و دولت وی برای تقویت بیشتر اتحاد و حفظ امنیت ملت‌های ما در این جهان غیرقابل پیش بینی هستم.»

ناتو در چهارم آوریل ۱۹۴۹ میلادی به هدف دفاع جمعی در «واشنگتن» پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون ۳۰ عضو دارد. طرح گسترش ناتو نزدیک مرزهای روسیه باعث نگرانی دولت روسیه شده  است. مسکو بارها درباره تحرکات نظامی ناتو در مرزهای شرقی به ناتو هشدار داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات