صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۵۵

واکسن سیاسی!

پایگاه بصیرت / حسن عابدینی

اختلاف ایران و آمریکا ماهیت ماهوی دارد و صرفاً این سناریو در زمینه واکسن نیست و آمریکایی‌ها با این راهبرد به دنبال خدشه وارد کردن به استقلال جمهوری اسلامی ایران هستند.

ریشه اختلاف جمهوری اسلامی ایران و آمریکا ماهوی و معطوف به فلسفه وجودی دو طرف است و فرقی ندارد که این اختلاف در چه زمینه‌ای بروز می‌کند؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب متناسب با سابقه اروپایی‌ها و آمریکا واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کردند.

تحریم‌های دارویی بیماران خاصی مانند دارو و پانسمان بیماران پروانه‌ای که از مظلوم‌ترین بیماران هستند، نمونه‌ای از این خباثت کشورهای غربی است. با این سابقه نامطلوب چطور می‌توان باور کرد که کشورهای غربی برای ما واکسن کرونا ارسال کنند؛ علاوه بر این در زمان جنگ تحمیلی، بسیاری از مردم با خون‌های آلوده‌ای که فرانسویان ارسال کرده بودند، به بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت مبتلا شدند. حقیقت امر این است که واکسن فایزر آمریکا هنوز در مرحله تست انسانی است و بر اساس این موضوع برخی از افرادی که این واکسن را تزریق کرده‌اند، دچار فلج صورت و حساسیت‌هایی شده که دال بر رد سلامت این واکسن است. به تازگی نیز بر اساس اعلام آژانس دارویی نروژ 23 نفر از داوطلبان تزریق واکسن فایزر جان خود را از دست داده‌اند. متناسب با این امر جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد که شهروندان خود وسیله‌ای برای آزمایش داروهای آمریکایی‌ها شود، کما اینکه آمریکایی‌ها بسیاری از داروهای خود را بر زندانیان و اقلیت‌های قومی و نژادی امتحان می‌کنند تا از صحت داروی خود مطمئن و سپس بر مردم خود تزریق کنند.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر شاهد استقلال و پیشرفت‌های علمی در حوزه‌هایی، مانند صنعت پهپاد و موشک از یک سو و از سوی دیگر پیشرفت‌هایی در زمینه پزشکی، مانند پزشکی هسته‌ای و تولید واکسن کرونا بوده است و ما شاهد نتایج مثبتی در این موضوعات بوده‌ایم، با این وجود دیگر به استفاده از واکسن فایزر نیاز نیست.

خودکفایی ایران در تولید واکسن کرونا و ممانعت از استفاده از واکسن فایزر، صرفاً به محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران خلاصه نمی‌شود و ابعاد این موضوع نتایج مهمی برای جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌الملل به همراه دارد؛ ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی همواره به دنبال دستاویز و مباحثی هستند که استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال ببرند.

زمانی که ایران موجود زنده‌ای به فضا فرستاد، کشورهای غربی به جای تعریف و تمجید از این اقدام مهم، شروع به تحریف این واقعه کردند و این مسئله را با مضمون موشک‌های دوربرد با قابلیت کلاهک هسته‌ای تحت‌الشعاع قرار دادند؛ اکنون نیز آمریکا با استفاده از تحریم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یا تحریف رسانه‌ای واکسن تحت عنوان ایرانی‌ـ کوبایی سیاستی در پیش گرفته که مبتنی بر خدشه به استقلال سیاسی ایران است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات