خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۰۸

راه های خنثی سازی تحریف

انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی با وجود تحریم های ناجوانمردانه  پیشرفت های شگرفی را رغم زده است.

 

در دهه چهارم انقلاب اسلامی آنچه که آینده انقلاب را تضمین خواهد کرد امید آفرینی صادق با صبر و  تلاش و جهاد همه جانبه است. وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ.(آل عمران، 147)

در مقابل این امید آفرینی تحریف واقعیات قرار دارد. تحریف ابزاری کارآمد برا ی وارونه نشان دادن واقعیات است.

 از گذشته های دور، دشمنان حقیقت از این ابزار استفاده می کردند. «فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا  فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ» (بقره، 79)

هدف تحریف

هدف تحریف تغییر واقعیات، وارونه کردن کارها، شکستن اراده ها، تغییر دستگاه محاسباتی مردم و خالی کردن اطراف امام جامعه و و در نتیجه تغییر مسیر است.

 لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّى جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ(توبه،48)

تحریف به موازات تحریم، به تدریج تردید در دل طرفداران انقلاب اسلامی می افکند و نا امیدی را القا می کند.《 القای نا امیدی گناهی بزرگ است. اگر امید نباشد هیچ کار بزرگی انجام نخواهد شد.》

گونه های تحریف

 دروغ گویی، بزرگ نمایی، کوچک نمایی، فقط سیاهی ها را دیدن، کتمان فضایل، تعمیم ضعف ها و خطاها، شهرت طلبی با تلخی ها، تحریک احساسات غیر منطقی مخاطبان، تحریف انگیزه ها، آمیختن اباطیل با حقایق، از گونه های تحریف جریان تحریف در رسانه ها و فضاهای مجازی ضد حقایق انقلاب اسلامی است.

تحریف گران، مخاطبان و مسئولان هر کدام می توانند نقشی در تحریف داشته باشند، یا ناخواسته به نفع جریان تحریف بازی کنند.

خنثی سازی تحریف

در تحریف با توجه به گونه های زیاد و گاهی نامرئی آن،  رفع تحریف کاری ناممکن و حد اقل کاری سخت و دشوار است؛ بنابراین خنثی سازی تحریف

 در اولویت است.

خنثی سازی تحریف با راهبردها و تاکتیک های زیر ممکن است:

۱. باور به وجود تحریف

بدانیم تحریف _ حقیقت، واقعیت دارد و توهم و پندار نیست. مقام معظم رهبری می فرمایند: "تحریف امری جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد."

۲.رصد گونه های تحریف

تحریف در گونه های زیاد و به روز شده رخ می دهد. هر  فرد و نهادی موظف است با رصد دقیق گونه های تحریف_ محدوده وظیفه خودش، با آن مقابله کند‌.

۳. روشنگری

در مقابل جریان تحریف جریان روشنگری قرار دارد.

بصیرت بیشتر ، کاهش اثر پذیری از جریان تحریف را در پی دارد.  ،روشنگری بر اساس حق و صداقت، بصیرت ر ا افزایش می دهد."لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر"

"جریان روشنگری" علاوه بر اینکه باید همانند جریان تحریف، یک حرکت سازمان دهی شده، هدفمند و مستمر باشد از دو ویژگی مهم دیگر نیز باید برخوردار باشد؛ اول ابتکار عمل داشتن و منفعل نبودن و دوم تهاجمی بودن.

۴.حضور جریان ساز در فضای مجازی

بیشترین و متنوع ترین تحریف ها در فضای مجازی رخ می دهد. مقابله با آن جز با حضور جریان ساز ممکن نیست. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) چندین سال است که در گفتمان خود هوشیاری در فضای مجازی،با حضور فعال، آگاهانه و جریان‌ساز را مطالبه می کنند.

"دستگاه‌های مختلفی در فضای مجازی حضور دارند، اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد، "

۵. امید آفرینی

هدف جریان تحریف دمیدن روح ناامیدی و یاس در جامعه به ویژه دلدادگان انقلاب اسلامی است.  این نقشه شوم با دمیدن امید صادق در جامعه خنثی می شود.

تببیین صحیح و مستند واقعیات جامعه، پخش اخبار امید بخش، موثق، بهنگام و فراگیر، فعالیت های جهادی. حمایت از اقشار ضعیف، همراهی مسئولان با مردم امید صادق را در جامعه زنده نگه می دارد.

۶. تردید زدایی

 از اهداف تحریف، تردید افکنی با هدف شکستن و تضعیف اراده های مسئولان و مردم است. تردید زدایی با تقویت ایمان و اعتقاد، پاسخ گویی به شبهات، مناظره های علمی، کرسی های آزاد اندیشی، این هدف تحریف را خنثی می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسن ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
از مطالب بسیار مفید وارزنده جناب مهدوی وهمکاران گرامیشان کمال تقدیر وتشکر به عمل می اید.از طرف چمالی وابراهیمی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات