صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۸۳۰۱

دنیای استکبار اجازه نفس کشیدن به کشوری را نمیداد/انقلاب اسلامی استکبار را به وحشت انداخت

مردم فرانسه در اعتراض به فقر و تبعیض هر هفته در خیابان ها اعتراض می کنند. انگلیس 8هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد
سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با قدردانی از شهدای انقلاب اسلامی، از شهدای پیروزی انقلاب سال 57 که تمام تلاش خود را برای آزادی و استقلال این مردم و ایران انجام دادند ولی خود از این آزادی و استقلال پس از به پیروزی رسیدن انقلاب بی بهره ماندند را گرامی داشتند.
 
ایشان در ادامه به وضعیت کشورهای جهان در زمان وقوع انقلاب اسلامی پرداخته و دستاوردهای بزرگ این انقلاب را تشریح کردند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سردار نقدی گفت؛ انقلاب 57 زمانی اتفاق افتاد که دنیا به دو دسته تقسیم شده بود، یکطرف آن دنیای استکبار که تمام ثروت و منابع در دست آنها بود و طرف دیگر دنیای مستضعفین و فقیر که توسط گره اول استثمار می شدند، از نفت و اورانیوم و معادن و سایر منابع کشورهای فقیر توسط دنیای استکبار مصادره می شد و کسی هم جرات نداشت با آنها مخالفت کند.
 
اگر ملتی به پا می خواست و قیام می کرد و حق و حقوق خود را طلب می کرد با توطئه و کودتا، جنگ های خونین توسط این کشورهای سلطه گر روبرو می شد تا جایی که کشورهای ستم دیده به توبه می افتادند و از استقلال و آزادی صرف نظر می کردند.
انقلاب اسلامی همه این معادلات را بهم زد. دست غارتگران را نه تنها از ایران بلکه از تمام دنیا حتی مستعمرات آنها کوتاه کرد. امروز حتی آن کشورهای نوکر آمریکا هم به مانند سابق چپاول نمی شوند. زیرا ملت ها بیدار شدند. در ایران، انگلیسی ها 90درصد نفت کشورمان را به بهانه استخراج از آن خود می کردند. بعد از ملی شدن صنعت نفت به 50درصد رسید و 50درصد بقیه نیز باید برای خرید جنگ افزار و کالاهای آمریکایی خرج می شد تا صنایع غرب شکوفا باشند.

 این جنگ افزارها مثل جنگنده ها برای سرکوب مردم عمان یا سایر مکان ها(ویتنام) استفاده می شد تا منافع اربابان به خطر نیافتد با استفاده از خلبان ایرانی، پول و نفت و جنگنده کشورمان. نفت و سوخت قابل توجه اسرائیل را در جنگ 1973 اعراب و اسرائیل، ایران تامین می کرد. در صورتی که این رژیم جعلی و حامیان آن از سوی کشورهای عربی تحت تحریم کامل بودند. همه این موارد مستند است. از این موارد ذلت زیاد است. همه دنیا همین بود.
 
دنیای استکبار اجازه نفس کشیدن به کشوری را نمیداد. یکی از پیامد های انقلاب اسلامی این بود که در عرصه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، صنایع زیربنایی و ...پیشرفت های چشم گیری داشت و این موارد کشورهای استعمارگر را به وحشت انداخت که نکند سایر کشورها ایران را الگو قرار دهند.
برای همین بخشی از ثروت کشورهای مستعمره خودشان را به آنها واگذار کردند تا با رفاه مادی نیم بند و ظاهری جلویاعتراض مردم این کشورها را بگیرند.  با فاصله گرفتن از استعمار همه جانبه وضع اقتصاد این کشورها از جمله آمریکا بحرانی است. ایالات متحده  27 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.
مردم فرانسه در اعتراض به فقر و تبعیض هر هفته در خیابان ها اعتراض می کنند. انگلیس 8هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد. اینها نتیجه بیداری انقلاب اسلامی است که دست این استعمارگران را کوتاه کرد که با چپاول دیگر کشورها زندگی می کردند. پل ها، کاخ ها و برج های آنچنانی بخش عمده آن از چپاول این کشورها بوده است.

انقلاب اسلامی به چندهزارسال حکومت شاهنشاهی پایان داد. شاه کسی بود که با زور و امکانات مادی که اکثرا از نظامیان بودند قیام می کرد و شاه قبلی را کنار می زد و سلسله جدید را بوجود می آورد و فرزندان آنها شاهان بعدی لقب می گرفتند.
در اینجا ملاک های شایستگی مطرح نبود، کم سواد باشد یا ترسو یا... هیچ تاثیری ندارشت و صرفا چون شاهزاده بود باید شاه می شد و قدرت مطلق داشتند، هر دستوری می دادند باید عمل می شد. جمله معروفی داشتند با این عنوان که چه فرمان شاه چه فرمان یزدان! یعنی فرمان شاه به مانند فرمان خداست و فرقی بین آن نیست. چندهزارسال ایران به این شکل اداره می شد. جالب اینجاست این شاهان همیشه ایرانی نبودند.
بیش از 250 سال شاهان یونانی، چندصدسال شاهان عباسی، اموی، مغول ها بر ایران حکومت میکردند. طرفداران سلسله شاهنشاهی به این موارد افتخار می کنند!! کسی جرات انتقاد به شاه، وزرا و معاونینش را نداشت.
 
چندهزارسال اختناق بود و مردم حق انتخاب سردمدارانش را نداشتند فقط یک دوران کوتاهی مشروطه را احیا کردند که شکست خورد و از دل آن رضاخان دیکتاتور بیرون آمد. انقلاب این وضعیت را دگرگون کرد. انقلاب به مردم حق رای داده است. شورای شهر، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و....را مردم انتخاب می کنند. اگر هم آدم درست انتخاب نشود فرصت هست تا دور بعد فرد سالمی را انتخاب کنند.  حاکمیت  به مردم واگذار شده است.

نظامی که ملاک تعیین رهبر را دانشمندترین فرد کشور قرار داد. نمی شود فردی که غلط املایی دارد(محمدرضاشاه) یا پدرش که بیسواد بود را حاکم یک کشور قرار داد. این با عقلانیت منافات دارد.
شاهانی که همه وجودشان شهوت بود، انسان شرم می کند کتاب خاطرات افراد رژیم گذشته را بخواند از جمله خاطرات اعلم یا خاطرات فردوس. شاه 40 یا 50 روز به سفرهای زمستانی در زوریخ سوئیس می رفت (شاه 53کاخ در کشورهای مختلف ازجمله ایران داشت) هزینه های این سفرها بسیار گزاف بود.
حتی برای زخم دست شاه که از پمپاد خاصی بود روزها در داروخانه های کشور سوئیس گشتند ولی پیدا نکردند اما شبیه آن بود ولی شاه قبول نکرد، سرانجام با یک پرواز اختصاصی به لندن رفتند و آن را فراهم کردند! یا اعلم در خاطراتش می نویسد یکی از کارهایشان این بود که بهترین هنرپیشه های جهان را برای شاه پیدا کنند تا یک شب با آنها باشد.
برای مثال یک و نیم میلیون دلار به یکی از هنرپیشه های خانم بلژیکی دادند تا یک شب در خدمت شاه باشد. در شرایطی که در همان سال ها امام خمینی(ره) به شاه نامه می نویسند که از همدان و اراک به بنده نامه نوشتند که تعدادی از مردم به دلیل نداشتن خاک ذغال از سرما مردند. مردمی که حتی چوب و ذغال نداشتند و با خاکه ذغال خود را گرم می کردند آن  را هم نداشتند.

این در حالی بود که در همان سال ها مردم از سرما میمردند، محمدرضا شاه سفرهای زمستانی خود را با آن شرایط ویژه در سوئیس می گذراند.
این موارد را نظام انقلاب اسلامی برانداخت و گفت رهبر باید کسی باشد که دنیا گریز، باتقوا...باشد، اهل نفسانیات نباشد. ولی فقیه باید عادل ترین، باتقواترین انسان ها باشد. انقلاب شاه را کنار زد و این چنین رهبری را حاکم قرار
داد، رهبری که وقتی به منزل آن وارد می شویم انقد ساده است که انسان به شگفتی می افتد یا زندگی حضرت امام(ره) نیز این چنین بود. این ها را با 53تا کاخ شاه مقایسه کنید که فقط یکی از آنها 110 هکتار وسعت داشت. شاهی که هیچ همدردی با مردم فقیر ندارد. انقلاب اسلامی این موارد را کنار زد.
 
کشوری که اکثریت آن بیسواد بود، امروز رتبه 15 علمی جهان است. کشوری که 70 درصد زنان آن بیسواد بودند امروز ماهواره به فضا می فرستند. کشوری که متوسط عمر آن 54 سال بود الان به 76 سال رسیده است. 70درصد مردم ایران در روستاها زندگی می کردند.
روستا آن زمان جایی بود که نه برق داشت نه آب آشامیدنی سالم، نه گاز نه تلفن نه جاده آسفالت. 30درصد جمعیت شهری نیز اکثرا حلبی آباد بود. این مورد بیشتر در پایتخت قابل مشاهده بود. وضعیت قابل قیاس نبود.
 
در سلاح و مهمات جنگی هیج چیزی نمی شد ساخت حتی یک خمپاره 60. از اسرائیل وارد می شد. الان ماهواره به فضا پرتاب می کنیم، موشک 2000هزار کیلومتری نقطه زن می سازیم. صدام موشک هایی با کلاهک های جنگی هزار کیلویی و با فاصله 700کیلومتری به تهران می زد اما دانشمندان ایرانی که اکثرا در رژیم گذشته آموزش دیدند توان پرتاب یک کیلو مواد منفجره از فاصله 130 کیلومتری را نداشتند. این ارتش ایران بود. امروز در علم نانو، در هسته ای، در ماهواره و... جزء برترین های جهان هستیم.

قبل انقلاب همه این موارد وارداتی بود حتی شلینگ آب هم از اسرائیل وارد می شد. کتاب گلستان انقلاب که درباره پیشرفت همه جانبه و ابعاد مختلف انقلاب بحث می کند می تواند منبع خوبی برای تایید پیشرفت های پس از انقلاب باشد که طبق آمارهای بین المللی تهیه شده است.
 
این آمارها برای انقلاب بسیار پیش پا افتاده است و نباید انقلاب را به این سطح کاهش داد. حتی آزادی و استقلال که از دستاوردهای انقلاب اسلامی 57 است برای آن کم است و نباید آنرا به این موارد تقلیل داد. انقلاب اسلامی بزرگترین کاری که کرد تعالی انسان ها بود.
 
معرفی افرادی چون شهید سلیمانی، محسن حججی بود. برانگیختن انسان ها بود. انسان هایی که با شجاعت بی مانند خود مقابل ناو آمریکایی میایستد و آن رشادت ها را در شلمچه می آفریند. انقلاب اسلامی، حزب ا.. لبنانی را بوجود آورد که اسرائیل را تنها با 4000رزمنده شکست داد.
 
اسرائیلی که 3بار کشورهای عرب با آن همه امکانات و تجهیزات را چندروزه شکست داده بود. نه تنها یک بار بلکه بارها از حزب الله شکست خورد. فلسطین و غزه نمونه دیگر آن است. امروز انقلاب یک کار ناتمام دارد و آنهم فلسطین است. انقلاب اسلامی بدون اخراج آمریکا از منطقه ناتمام است.

در پایان سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه توصیه ای به جوانان داشت که در ادامه خواهد آمد.
جوانان عزیز سرمایه بزرگی به شما به ارث رسیده است. قدر این سرمایه را بدانید. قبل انقلاب ما را به عنوان نوکر اسرائیل می شناختند اما حالا عکس سرداران و رهبران ما را در تظاهراتشان بالا میبرند و الگو قرار می دهند.
جوانان عزیز نکند در این مسیر سستی به خود راه دهید، این انقلاب تازه شروع شده و باید به جلو حرکت کند و ان شاالله اتفاق خواهد افتاد. اینکه تا حالا کشورها ی مستکبر با همه امکانات و تجهیزات نتوانستند جمهوری اسلامی و این انقلاب را به شکست بکشانند فقط به خاطر یک کلمه است، خدا. با کمک خدا و رهبری ولایت فقیه بر همه این مشکلات پیروز شدیم و خواهیم شد.
 
پایان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات