صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۰۳

الیور استون: خسارت بوش "بسیار بیشتر" از ترامپ بود

کارگردان سرشناس هالیوود می‌گوید که از نظر او بوش "بدترین رئیس‌جمهوری است که آمریکا در تاریخ" داشته است.

الیور استون، کارگردان سرشناس و سازنده فیلم‌هایی نظیر "جوخه"، "جان اف کندی" و "وال استریت"، و برنده ۴ جایزه اسکار، اخیرا در مصاحبه با بی‌بی‌سی در مورد تجربه جنگ ویتنام و این که به نظرش چه کسی بدترین رئیس‌جمهوری آمریکا بوده صحبت کرد.

الیور در اوایل مصاحبه می‌گوید که با جورج دبلیو بوش، در دانشگاه ییل هم‌دانشگاهی بود.

او می‌گوید که بوش "به نظر من بدترین رئیس‌جمهوری است که آمریکا در تاریخ داشته است. آسیبی که او زد تا اینجا از کارهای ترامپ بسیار بدتر بوده است. بسیار بدتر. بوش جهت حرکت این کشور را عوض کرد. نظارت گسترده بر عملکرد شهروندان و جنگ‌های مختلف در زمان او شروع شد."

او در سال ۲۰۰۸ فیلمی درباره بوش ساخت به نام "دبلیو" که سرگذشت او تا شروع جنگ عراق را روایت می‌کرد. از الیور استون پرسیده شد که آیا ممکن است که فیلم مشابهی درباره ترامپ ساخته شود. "معلوم است که می‌شود... اما باید صبر کرد تا داستانش به پایان برسد."

جنگیدن در ویتنام مسیر زندگی الیور را تغییر داد. جنگ الهام‌بخش دو فیلم جوخه و "متولد چهارم ژوئیه" بود، اما نگاه او به قدرت را نیز عوض کرد. او می‌گوید "دولت آمریکا به ما می‌گفت که داریم در جنگ پیروز می‌شویم... در تعداد کشته‌های دشمن اغراق می‌کرد. دروغ می‌گفت. به شکل گسترده دروغ می‌گفت. دروغ‌هایی واقعا عظیم. در آن موقع متوجه نبودم که دروغ است. به مرور متوجه واقعیت وضع شدم."

برخلاف خیلی از هم‌نسلانش، داوطلبانه به ارتش پیوست. دلیل این تصمیمش تا حدی ناراحتی از طلاق والدینش بود. "تاس ریختم و رفتم ویتنام. به سرنوشت اعتقاد داشتم. با خودم گفتم 'اگر برگردم حتما قضا و قدر است. تصمیم با خدا.'"

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات