صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۸۷۱۵

گروسی: نباید از بازرسی‌ها به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات هسته‌ای استفاده کرد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است از بازرسی‌ها نباید به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات هسته‌ای ایران استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه در وین در نخستین روز از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: «کار بازرسی باید حفظ شود و نباید از آن به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات دیپلماتیک درباره توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران استفاده شود».

وی گفت: به تهران اعلام کردیم توقف یا محدود کردن دسترسی به سایت‌های هسته‌ای تاثیر منفی بر کار آژانس خواهد داشت و ایران ملزم به اجرای بند مربوط پروتکل الحاقی است. هر اقدامی که انجام خواهیم داد باید مبتنی بر عملیات بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران باشد.

گروسی افزود: به تحقیق درباره سطح غنی سازی اورانیوم در ایران ادامه خواهیم داد. توافقنامه ای که با ایران امضا کردیم، توافق دوجانبه فنی و موقت به مدت 90 روز است.

وی اظهار داشت تدابیر شفافیت مربوط به توافقنامه هسته ای ایران به علت توقف اجرای پروتکل الحاقی، دیگر وجود ندارد.

این در حالی است که ایران در واکنش به شایعاتی درباره قطعنامه، در یادداشتی غیر رسمی، تهدید کرد به توافق دوجانبه فنی که ۲۱ فوریه منعقد شد «پایان دهد». این توافق به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می‌دهد نظارت، هر چند محدود، بر برنامه هسته‌ای را حفظ کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات