اینستاگرام در صدر برنامههای «متجاوز»
بنا بر پژوهشی که پیکلود انجام داده است، اینستاگرام ۷۹ درصد دادههای شخصی کاربران خود شامل سوابق جستجو، موقعیت مکانی، نشانیهای تماس و اطلاعات مالی را گردآوری میکند و در اختیار طرفهای ثالث میگذارد.
فیس بوک، هم در این جدول، در جایگاه دوم قرار دارد. این شبکه اجتماعی، ۵۷ درصد دادههای کاربران خود را در اختیار شرکتهای ثالث و از جمله شرکتهای وابسته به خود میگذارد.
برنامکهای تحویل غذای «اوبر ایتز» و «دلیوروو» هم وضعیت بدی دارند و در کنار «لینکداین»، «ترینلاین»، «یوتیوب»، «دولینگو» و «ایبی»، جزو ۱۰ صدرنشین هستند.